محبوب ترین لوکیشن های دنیای فیلم و سریال، از نیویورک تا لندن

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، برخی از لوکیشن های جهان در تعداد زیادی فیلم و سریال به نمایش درآمده اند و جزو پرطرفدارترین لوکیشن ها در بین کارگردانان و تهیه کنندگان هستند.

محبوب ترین لوکیشن های دنیای فیلم و سریال، از نیویورک تا لندن

فیلم های هالیوودی در لوکیشن های فراوانی فیلمبرداری می شوند و فقط در محدوده کشور آمریکا ضبط نمی شوند. کارگردانان و تهیه نمایندگان فیلم ها، در پی پیدا کردن برترین لوکیشن برای فیلم های خود، به دورترین کشورها نیز سفر می نمایند. با وجود این، برخی از نقاط و لوکیشن های مشهور جهان هستند که به دلایل مختلف، معمولا زیاد مورد توجه کارگردان ها قرار می گیرند و بارها لوکیشن فیلم های فراوانی بوده اند.

در ادامه این مطلب، این چند لوکیشن محبوب جهانی سینما را معرفی می کنیم.

محبوب ترین لوکیشن فیلم ها و سریال ها در سراسر جهان، سنترال پارک نیویورک است. در این پارک، فیلم های زیادی فیلمبرداری شده است و وقتی در آن قدم می زنید، هر لحظه امکان دارد که یک ستاره سینما یا گروه فیلمبرداری را در حال کار کردن ببینید.

سنترال پارک، یک پارک شهری در منهتن و یکی از پربازدیدترین پارک های آمریکا است. در سال 2013، 40 میلیون نفر از این پارک بازدید نموده اند. از نظر وسعت، سنترال پارک، پنجمین پارک بزرگ نیویورک است و وسعتی در حدود 340 هکتار دارد.

این پارک در سال 1857 با وسعت 315 هکتار پایه گذاری شد. در سال 1858 معمار چشم انداز فردریک لاو المستد و طراح چشم انداز کالورت ووکس، در یک رقابت طراحی پیروز شدند و مسئولیت طراحی این پارک را برعهده گرفتند. ساخت و ساز در همان سال شروع شد و اولین محدوده پارک در زمستان سال 1858 به روی مردم گشوده شد. ساخت بخش شمالی پارک، در جریان جنگ داخلی آمریکا در دهه 1860 ادامه پیدا کرد. و در سال 1873 به وسعت امروزی خود رسید.

لوکیشنی که در مقام دوم این رده بندی قرار گرفته است، ونیز بیچ در کالیفرنیا است. منطقه گرینویچ ویلیج، آستوریا و ویلیامزبرگ در آمریکا، در جایگاه های بعدی قرار دارند.

خارج از آمریکا، دانشگاه بریتیش کلمبیا در کانادا یکی از لوکیشن هایی است که زیاد مورد استفاده قرار گرفته است که در جایگاه نهم قرار گرفته است. محبوب ترین مکان فیلمبرداری در لندن، منطقه ساوت پارک است که جایگاه یازدهم را دارد.

دانشگاه بریتیش کلمبیا قدیمی ترین موسسه تحصیلات عالی در بریتیش کلمبیا است. این دانشگاه در لیست 20 دانشگاه عمومی برتر جهان قرار گرفته است. بودجه تحقیقاتی سالانه دانشگاه 600 میلیون دلار است و این دانشگاه سالانه روی بیش از چند هزار پروژه، سرمایه گذاری می نماید.

سنترال پارک در نیویورک با رکورد 231 فیلم و سریال، جزو لوکیشن هایی است که زیاد مورد توجه کارگردان ها قرار می گیرد. در تصویر بالا، نمای از فیلم مرد عنکبوتی 3 را می بینید که در سنترال پارک فیلمبرداری شده است.

ونیزبیچ محل فیلمبرداری 161 فیلم و سریال بوده است.

در تصویر بالا، صحنه ای از فیلم تاریخ مجهول آمریکا ساخته ادوارد نورتون را می بینید که در ونیزبیچ فیلمبرداری شده است. از دیگر فیلم هایی که در این محل فیلمبرداری شده اند، می توان پای آمریکایی و دختر میلیون دلاری را نام برد.

گرینیوچ ویلیج، که جایگاه سوم را در اختیار دارد محل فیلمبرداری فیلم هایی چون تاثیر عمیق و رفتن از 13 به 30 بوده است.

دانشگاه بریتیش کلمبیا برای 91 بار به عنوان لوکیشن فیلم ها و سریال های مورد استفاده قرار گرفته است. در تصویر بالا، اشتون کوچر را می بیند در صحنه ای از فیلم اثر پروانه ای، در حالی که به درختی در دانشگاه بریتیش کلمبیا تکیه داده است.

در بریتانیا، ساوت بانک، میزبان بیشترین فیلم ها و سریال ها بوده و 72 بار به عنوان لوکیشن فیلمبرداری مورد استفاده قرار گرفته است. در فیلم اسپکتر جیمز باند با بازی دنیل کریگ می توانید ساوت بانک را ببینید.

کدام لوکیشن ها بیشتر از هر مکان دیگری، برای ساخت فیلم ها و سریال ها مورد استفاده قرار گرفته اند؟

این لیست، مهم ترین و پراستفاده ترین لوکیشن های را نشان می دهد و تعدادی از فیلم هایی که در آن ها فیلمبرداری شده است:

1. سنترال پارک، نیویورک: مردان سیاه پوش 2، مرد عنکبوتی 3

2. ونیزبیچ، کالیفرنیا: تاریخ مجهول آمریکا

3. گرینویچ ویلیج، نیویورک: تاثیر عمیق، من افسانه ام

4. آستوریا، نیویورک: شکارچی جایزه بگیر، آرتور

5. ویلیامزبرگ، نیویورک: شرلوک هولمز

6. دانشگاه کالیفرنیا، کالیفرنیا: ارین براکویچ، لگالی بلوند

7. کانی آیلند (Coney Island)، نیویورک: پی، بروکلین

8. میدان تایمز، نیویورک: شیطان پرادا می پوشد، آسمان وانیلی

9. دانشگاه بریتیش کلمبیا، کانادا: اثر پروانه ای، پنجاه طیف گری

10. هرلم، نیویورک: آنی، گنگستر آمریکایی

11. ساوت بانک، لندن: اولتیماتوم بورن، اسپکتر

12. گرین پوینت، نیویورک: رفتگان، مهمان

13. بولوار هالیوود، کالیفرنیا: ربوده شده، جاده مالهالند

14. کنری وورف (Canary Wharf)، لندن: بتمن شروع می نماید، در واقع عشق

15. پیکدیلی سرکس، لندن: شوالیه تاریکی، خاطرات بریجت جونز

16. میدان ترافالگار، لندن: زن شگفت انگیز، 28 روز بعد

17. رصدخانه گریفیث، کالیفرنیا: لا لا لند، تبدیل شوندگان

18. کالج دریایی سلطنتی (Old Royal Naval College)، لندن: سخنرانی پادشاه، بانوی آهنی

19. ایست ویلیج، نیویورک: دونی براسکو، رنت

20. بیگ بر لیک، کالیفرنیا: شهر فرشتگان، نفوذی

دانشگاه کالیفرنیا 106 بار، کانی آیلند 102 بار، میدان تایمز 99 بار و هارلم 90 بار به عنوان لوکیشن فیلم ها و سریال های مختلف مورد استفاده قرار گرفته اند.

تنها لوکیشن خارج از آمریکا که توانسته در صدر لیست ده لوکیشن پراستفاده قرار بگیرد، دانشگاه بریتیش کلمبیا است که 91 بار به عنوان لوکیشن فیلم های مختلف از جمله اثر پروانه ای و پنجاه طیف گری، مورد استفاده قرار گرفته است.

این نتایج بر اساس تحقیقات اجرا شده به وسیله سایت مقایسه Go Compare به دست آمده است. برای مشخص این نتایج، بخش لوکیشن فیلمبرداری سایت IMDb آنالیز شده است. هم فیلم ها و هم سریال ها در این آنالیز در نظر گرفته شده اند و البته در آنالیز لوکیشن ها، استودیوهای فیلم سازی از نتایج حذف شده اند.

منبع: کجارو / dailymail.co.uk

به "محبوب ترین لوکیشن های دنیای فیلم و سریال، از نیویورک تا لندن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محبوب ترین لوکیشن های دنیای فیلم و سریال، از نیویورک تا لندن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید