عقب گرد نفت در بن بست مذاکرات اوپک پلاس

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، قیمت نفت پس از بن بست مذاکرات روز دوشنبه وزیران اوپک پلاس درباره سطح تولید فوریه و در بحبوحه نگرانی ها نسبت به دورنمای تقاضا برای سوخت، در معاملات روز سه شنبه با کاهش روبرو شد.

عقب گرد نفت در بن بست مذاکرات اوپک پلاس

بر اساس گزارش رویترز، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در مارس 12 سنت معادل 0.2 درصد کاهش یافت و به 50 دلار و 97 سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در فوریه شش سنت معادل 0.1 درصد کاهش یافت و به 47 دلار و 56 سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص روز دوشنبه پس ازاین که اوپک و متحدانش پیروز نشدند درباره سطح تولید نفت در فوریه به توافق برسند، بیش از یک درصد سقوط کردند.

عربستان سعودی با اشاره به قرنطینه های جدید، با درخواست روسیه برای تولید بالاتر مخالفت کرد. به گفته منابع آگاه، بیشتر اعضای اوپک پلاس ازجمله عربستان سعودی با افزایش تولید نفت در فوریه مخالفت کردند درحالی که روسیه حدبیشتر افزایش تولید مجاز تحت توافق این گروه را پیشنهاد کرد. مذاکرات اوپک پلاس روز سه شنبه ازسر گرفته می شود.

اوپک پلاس در دسامبر تصمیم گرفت به جای افزایش تولید به میزان دو میلیون بشکه در ژانویه، تولیدش را تنها 500 هزار بشکه در روز افزایش دهد اما برخی از اعضا با توجه به افزایش شیوع ویروس کرونا و ضعیف شدن فرایند بهبود تقاضا برای نفت، ضرورت افزایش بیشتر تولید را زیر سؤال برده اند.

به گفته لوییس دیکسون، تحلیلگر بازارهای نفت در شرکت ریستاد انرژی، بن بست اخیر میان اعضای اوپک پلاس عامل فرایند نزولی اخیر قیمت های نفت بوده اما عامل مهم تر ابهام در خصوص تأثیر ویروس جهش یافته جدید کرونا روی فعالیت اقتصادی و سفر است.

انگلیس در پی شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا و افزایش موارد ابتلا، روز دوشنبه وارد یک قرنطینه سراسری جدید شد.

موسسه فیچ سولوشنز دراین باره گفت: رشد تقاضا برای نفت در کوتاه مدت به دلیل شیوع کووید 19 در آمریکای شاقتصادی، اروپا و خاورمیانه راکد شده و احتمالاً در چند ماه آینده کاهش عمیق تری پیدا خواهد کرد. این موسسه میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت در سال 2021 را 53 دلار پیش بینی می کند.

عامل دیگری که موردتوجه بازار قرار گرفت، توقیف یک نفت کش کره جنوبی توسط ایران در آب های خلیج فارس بود.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "عقب گرد نفت در بن بست مذاکرات اوپک پلاس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عقب گرد نفت در بن بست مذاکرات اوپک پلاس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید