تلسکوپ جیمز وب آماده رصد اعماق جهان می شود

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی به نقل از اسپیس، تلسکوپ جیمز وب 38 روز را در فضا گذرانده و محقق ارشد آن گفت ابزار در حال تنظیم است تا به زودی جهان را کشف کند.

تلسکوپ جیمز وب آماده رصد اعماق جهان می شود

جان ماتر برنده جایزه نوبل و فیزیک اخترشناسی که در مرکز پروازهای فضایی گدارد با ناسا همکاری می کند در این باره می گوید: تلسکوپ اکنون سرد است. ابزار در حال خنک شدن است.

دمای تلسکوپ باید بسیار سرد شود تا ابزارهای مادون قرمز آن بتوانند نشانه های ظریف در کهکشان ها، سیارات خارج از منظومه شمسی و دیگر اشیای آسمانی را بررسی کنند. ماتر نیز گفت ردیاب های ابزار در حال ثبت ذرات فوتون در فضا هستند. او گفت: اکنون تصویری وجود ندارد که آن را به شما نشان دهیم. اما امیدوارم در آینده نزدیک تصویری ثبت شود.

تا 5 ماه دیگر تلسکوپ جیمز وب یک برنامه پژوهشی علمی بلندپروازانه را آغاز می کند که تمام وجوه فیزیک اخترشناسی را در بر می گیرد اما نخست باید مرحله آغاز مأموریت را پشت سر بگذارد.

در حال حاضر یکی از فعالیت های کلیدی تنظیم 18 بخش 6 ضلعی آینه اصلی ابزار هستند. هم اکنون آنها به عنوان 18 تلسکوپ جداگانه فعالیت می کنند اما به زودی به عنوان یک آینه هماهنگ عمل و اعماق جهان را بررسی می کنند.

ماتر در این باره می گوید: ما باید تصاویری که هر آینه 6 ضلعی ثبت می کند، دست یابیم و در مرحله بعد تعیین کنیم هر تصویر مربوط به کدام آینه است، سپس دستوراتی به موتورهای کوچک ارسال می کنیم تا آنها را حرکت دهیم و در مکان درست قرار دهیم. ما آنها را طوری تنظیم می کنیم که یک تصویر دقیق با دوربین مادون قرمز ثبت شود.

به گفته ماتر از آنجایی که تصاویر تلسکوپ بیشتر با دوربین مادون قرمز ثبت می شوند، با عکس های تلسکوپ هابل متفاوت خواهد بود. هابل از طول موج مادون سرخ مختلف همراه نور قابل مشاهده برای ثبت عکس استفاده می کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تلسکوپ جیمز وب آماده رصد اعماق جهان می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلسکوپ جیمز وب آماده رصد اعماق جهان می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید