بنای تاریخی قزوین نگارخانه شد

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، حسین براتی ضمن اعلام این خبر اضافه کرد: با دستور استاندار قزوین، ساختمان تاریخی سپهدار قزوین به عنوان یک بنای تاریخی متعلق به دوران قاجار به عنوان مکانی برای نمایش آثار هنرمندان استان در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین نهاده شد.

بنای تاریخی قزوین نگارخانه شد

او با بیان اینکه مدت واگذاری این بنای تاریخی 10 سال خواهد بود، توضیح داد: در نهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قزوین، با اهتمام و مساعدت دکتر اعلایی استاندار فرهنگ دوست و حامی هنر قزوین و بعلاوه همراهی و همیاری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، تصمیم بر آن شد تا این ساختمان تاریخی تنها با حق استفاده نمایشگاهی در اختیار هنرمندان استان قزوین قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین این اقدام را در راستای حمایت از هنر و هنرمندان دانست و اضافه نمود: دیده شدن آثار هنرمندان در فضایی تاریخی علاوه بر اینکه به تقویت فضای هنری شهر یاری می نماید، موجب فراهم شدن بستری مناسب و مطلوب برای نمایش آثار هنری در میان شهروندان خواهد شد.

این بنای تاریخی در 2 طبقه و در ضلع جنوب غربی چهارراه عمران قزوین واقع شده و از زمان قاجاریه، کوشکی (کاخی کوچک) میان باغ های ضلع شمالی شهر بوده که با توسعه شهرنشینی و از بین رفتن باغ های سنتی همچنان محفوظ مانده است.

عمارت سپهدار با شماره 2227 در اسفند 1377 در لیست آثار ملی به ثبت رسیده است.

منبع: گردشبان

به "بنای تاریخی قزوین نگارخانه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنای تاریخی قزوین نگارخانه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید