اسکار آیزاک؛ چگونه بازیگر سریال شوالیه ماه به چهره ای شاخص تبدیل شد؟

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، اسکار آیزاک یکی از مستعدترین بازیگران مرد هالیوود است که تا چند سال گذشته در حاشیه قرار داشت. او فارغ التحصیل مدرسه جولیارد است و حرفه بازیگری را به طور جدی از اواخر دهه 90 میلادی شروع کرد و دهه 2000 در چند نقش کوچک حضور داشت. سال 2009 پیروز شد جایزه هنرهای سینمایی و تلویزیونی آموزشگاه استرالیا (AACTA) برای برترین بازیگر نقش مکمل مرد در فیلم بالیبو (Balibo) را از آن خود کند.

اسکار آیزاک؛ چگونه بازیگر سریال شوالیه ماه به چهره ای شاخص تبدیل شد؟

اواخر دهه 2000 با ایفای نقش های مکمل مهم تر در آثاری مثل رابین هود (Robin Hood)، یک مشت دروغ (Body of Lies) و رانندگی (Drive) کم کم خودش را به عنوان بازیگری مستعد و همه فن حریف معرفی کرد اما نقطه اوج کارنامه هنری آیزاک حضورش در فیلم درون لوین دیویس (Inside Llewyn Davis) ساخته برادران کوئن بود. او در این فیلم به مقدار ای فوق العاده ظاهر شد که بسیاری از رسانه های معتبر سینمایی از آن به عنوان یکی از برترین نقش آفرینی های دهه 2000 یاد کردند.

اما چگونه آیزاک از بازیگری مهجور به یکی از ستاره های سینما تبدیل شد؟ بعضی ممکن است به مجذوب کنندهیت های ظاهری او اشاره نمایند که البته بی تاثیر هم نیست اما چیزی بیش تر از لبخند دل انگیز و رفتار دوست داشتنی در این موفقیت نقش دارد. اسکار آیزاک در همه نقش هایش نوعی اشتیاق و فروتنی را با استعداد ذاتی ترکیب می نماید و نتیجه خارق العاده از آب درمی آید.

شوالیه ماه (Moon Knight) تازه ترین حضور او در یک سریال تلویزیونی است که در همین مدت اندک با استقبال خوبی روبرو شده و عملکرد آیزاک توجه منتقدان را جلب نموده است. با توجه به محبوبیت آثار مارول، دور از فکر نیست که در آینده نزدیک پیشنهادهای زیادی در انتظار او باشد و بتواند قدرت بازیگری اش را بیش از پیش به اثبات برساند اما چرا اسکار آیزاک تا این مقدار محبوب است؟

تطبیق پذیری خوب

در کارنامه هنری آیزاک طیف وسیعی از نقش ها دیده می گردد؛ از هنرمند سخت کوش سبک فولک در درون لوین دیویس (Inside Llewyn Davis) گرفته تا دوک آتریدیس در تلماسه (Dune)، توانایی او در ایفای چنین نقش های متفاوتی خیره نماینده است.

آیزاک در یک فیلم مردی متواضع و خوش اقبال و در فیلم دیگر حاکم قدرتمند، متکبر و کاریزماتیکی است که زمام امور را با تمام قوا در دست دارد. با این حساب به نظر می رسد می تواند با هر چیزی که در فیلم نامه نوشته شده به راحتی سازگار گردد و این قدرت تطبیق پذیری در دوره ای که بسیاری از بازیگران به کلیشه های مشخصی چسبیدند و حاضر نیستند از راستا همیشگی یک قدم فاصله بگیرند، ویژگی کمیابی است که برای فیلم سازان هیجان انگیز است. توانایی تعریف شخصیت های منحصربه فرد، انتخاب را برای او ساده می نماید و اجازه می دهد حالا حالاها در نقش های اصلی هالیوود بدرخشد.

استعداد آیزاک برای تسلط بر شخصیت های مختلف باورنکردنی است اما حتی می تواند در یک نقش هم طیف گسترده ای از احساسات را به نمایش بگذارد. او در اکس ماشینا (Ex Machina) ایفاگر نقش دانشمند کامپیوتری فوق العاده ثروتمند به نام ناتان است که کوشش می نماید یک هوش مصنوعی بسازد و برای توسعه این فناوری برنامه نویسی به نام کالب را استخدام می نماید. آیزاک در این فیلم قدرت فوق العاده تطبیق پذیری اش را به رخ می کشد و شخصیتی منحصربه فرد و واقعی می سازد.

او در اکس ماشینا هم زمان توسعه دهنده ای ازخودراضی، خالقی بی رحم، زن باره ای مطرود، ترسناک و تنها است و در یک لحظه می تواند میان احساسات مختلف نوسان کند. همین ویژگی هم از او بازیگری ساخته که هم می تواند در نقش یک سیاستمدار در سریال یک قهرمان نشانم بده (Show Me a Hero) خوب عمل کند و هم برای ایفای نقش سالید اسنیک در اقتباس سینمایی بازی ویدیویی متال گیر سالید (Metal Gear Solid) انتخاب گردد. توانایی تطبیق پذیری او از تجربیات واقعی زندگی و انگیزه برای تبدیل شدن به بازیگری بزرگ، سرچشمه می گیرد.

خاستگاه اسکار آیزاک

اسکار آیزاک هرناندز استرادا در گواتمالا به دنیا آمد. مادرش گواتمالایی و پدرش کوبایی است؛ در نتیجه از بازیگرانی نیست که اصل و نسبی هالیوودی داشته باشد. خانواده او در پنج ماهگی اش به آمریکا مهاجرت کردند و پدر به عنوان متخصص ریه مشغول به کار شد. اسکار پیش از ورود به دنیای بازیگری کنار پدرش کار می کرد.

او در میامی و تحت آموزه هایی مسیحی بزرگ شد. در کل تجربه کودکی او شبیه بسیاری از آمریکایی های دیگر است و زمانی که در میامی برای نقش آفرینی در یک نمایش انتخاب شد به بازیگری علاقه پیدا کرد. اسکار آیزاک بعلاوه در دنیای موسیقی هم ریشه دارد و سال ها قبل از این که به بازیگری علاقه مند گردد به طور جدی گیتار می نواخت و در گروه ska-punk The Blinking Underdogs خوانندگی می کرد.

با این همه هیچ وقت با هالیوود غریبه نبود. تحصیل در مدرسه جولیارد به او یاری کرد تا خودش را به سطح بازیگران درجه یک هالیوود ارتقا دهد و با آن ها همسو گردد اما تربیت در میامی و این واقعیت که در دنیای بازیگری متولد نشده به آیزاک نوعی اصالت و صمیمیت می دهد که در بسیاری از بازیگران درجه یک هالیوود وجود ندارد.

انگیزه و اشتیاق بسیار زیاد

اسکار آیزاک یکی از بازیگران خوش شانسی است که استعداد بازیگری مثل یک موهبت در وجودش نهادینه شده. اگرچه نقش این استعداد ذاتی را نمی توان نادیده گرفت اما نوعی اشتیاق و انگیزه باورنکردنی در او وجود دارد که توانایی هایش را بیش تر و بیش تر می نماید. برای مثال قبل از تست بازیگری برای فیلم درون لوین دیویس (Inside Llewyn Davis) برادران کوئن، با خواننده ای به نام دیو ون رانک که در حقیقت منبع الهام فیلم بود، دیدار کرد و از او گیتار زدن آموخت. آیزاک گیتاریست ماهری بود اما می خواست سبک فولکلور ون رانک را به خوبی اجرا کند.

اسکار آیزاک به هنر و اجرای باکیفیت متعهد است. زمانی که قرار شد با جنگ ستارگان: نیرو برمی خیزد (Star Wars: The Force Awakens) برای نخستین بار وارد این دنیای عجیب و غریب گردد، نقش شخصیت دیگری به او پیشنهاد شده بود اما از آن جایی که هیچ نزدیکی با این شخصیت احساس نمی کرد، تصمیم گرفت پیشنهاد را رد کند. خوشبختانه بعدا نقش پو دامرون به او پیشنهاد و به عنوان یکی از مجذوب کننده ترین شخصیت ها در دنیای جنگ ستارگان ماندگار شد.

حضور در فرنچایز جنگ ستارگان برای بسیاری از بازیگران اتفاق مهمی است و از دستمزد و معروفیت زیاد هم نمی توان چشم پوشی کرد. آیزاک هم از این قاعده مستثنا نبود اما وقتی دید برای نقش مناسب نیست، تصمیم گرفت از خیر حضور در این دنیای پرزرق وبرق بگذرد؛ بنابراین او تمایل زیادی به خلق شخصیت های کامل و عمیق به وسیله هنر دارد و به جای درگیر شدن با نام ها و عناوین، ترجیح می دهد در جای درست حضور داشته باشد. حضور مستمر آیزاک در نقش های مکمل گواه این ماجرا است.

منبع: movieweb

منبع: دیجیکالا مگ

به "اسکار آیزاک؛ چگونه بازیگر سریال شوالیه ماه به چهره ای شاخص تبدیل شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکار آیزاک؛ چگونه بازیگر سریال شوالیه ماه به چهره ای شاخص تبدیل شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید