آیپد مینی 6؛ هر آنچه تا این لحظه می دانیم

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، در سال 2012 اپل از اولین نسل آیپد مینی رونمایی کرد و از آن موقع طراحی این تبلت ها تا حد زیادی دست نخورده به جای مانده است. 5 نسل آیپد مینی از نظر حاشیه های نمایشگر و موقعیت دکمه هوم تفاوت خاصی با یکدیگر ندارند ولی به نظر می رسد آیپد مینی 6 قرار است هوای تازه ای برای این خانواده به ارمغان بیاورد. در ادامه به طور مختصر و مفید به شایعات مطرح شده درباره این تبلت می پردازیم.

آیپد مینی 6؛ هر آنچه تا این لحظه می دانیم

طراحی

گفته می گردد آیپد مینی 6 فاقد دکمه هوم خواهد بود و با کاهش حاشیه های نمایشگر هم میزان این پنل به 8.3 تا 9 اینچ افزایش پیدا می نماید. با توجه به کنار گذاشتن دکمه هوم، سنسور اثر انگشت در دکمه پاور تعبیه خواهد شد ولی هنوز معلوم نیست که آیا همراه با پورت USB-C راهی بازار می گردد یا اینکه مانند نسل های قبلی مبتنی بر پورت لایتنینگ خواهد بود. بعلاوه ظاهرا از قابلیت اسمارت کانکتور برای اتصال به لوازم جانبی مانند مجیک کیبورد هم بهره می برد.

ضمناً بر اساس تصاویری که از ماکت فلزی این تبلت منتشر شده، به نظر می رسد دکمه های تنظیم صدا به جای سمت راست بدنه حالا در بخش فوقانی تعبیه شده اند.

رندرها

مدتی قبل یکی از افشاگران چند تصویر رندر از آیپد مینی 6 را منتشر کرد که جزئیات مربوط به طراحی آن را به خوبی نشان می دهند. طبق این رندرها، نسل ششم آیپد مینی از پورت USB-C و نمایشگر دارای حاشیه های کمتر بهره می برد. به نظر می رسد ابعاد این تبلت 206.3 در 137.8 در 6.1 میلی متر است و افشاگر مدنظر مدعی شده که از مدل کوچک تر قلم اپل پنسل پشتیبانی می نماید.

چیپست

شایعه های مختلف از بهره گیری آیپد مینی 6 از چیپست A14 خبر می دهند که توان پردازشی فوق العاده ای دارد و سری آیفون 12 همراه با آن راهی بازار شده اند.

احتمال بهره گیری از نمایشگر mini-LED

در سال 2020، مینگ-چی کو اظهار داشت که اپل در حال ساخت آیپد مینی مجهز به نمایشگر mini-LED است و این تبلت در همین سال عرضه خواهد شد. در نهایت چنین اتفاقی نیفتاد اما چند ماه قبل سایت DigiTimes اظهار داشت که آیپد مینی 6 از چنین نمایشگری بهره می برد.

البته راس یانگ که یکی از تحلیلگران مشهور صنعت نمایشگرها محسوب می گردد، این ادعا را رد نموده و می گوید آیپد مینی 6 چنین مشخصه ای نخواهد داشت. با توجه به اینکه در حال حاضر فقط مدل گران تر آیپد پرو از چنین نمایشگری بهره می برد، استفاده از آن برای آیپد مینی 6 که مدل ارزان ای خواهد بود چندان منطقی نیست.

نمایشگرهای mini-LED مزایای زیادی دارند که از بین آن ها می توانیم به محدوده رنگ وسیع تر و کنتراست بالا اشاره کنیم. در حالی که معمولا پنل نور پس زمینه در نمایشگرهای LCD در برترین حالت از صدها بخش تشکیل شده، در نمایشگرهای mini-LED شاهد تعبیه هزاران بخش در قسمت نور پس زمینه هستیم.

تاریخ عرضه

آیپد مینی 6 قرار است در پاییز سال جاری راهی بازار گردد اما تاریخ دقیق عرضه آن هنوز فاش نشده است. اپل در ماه جاری مراسم معرفی سری آیفون 13 و اپل واچ سری 7 را برگزار خواهد نمود ولی در این مراسم به احتمال زیاد شاهد معرفی آیپد مینی 6 نخواهیم بود.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ

به "آیپد مینی 6؛ هر آنچه تا این لحظه می دانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیپد مینی 6؛ هر آنچه تا این لحظه می دانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید