310 نفر از افراد دارای معلولیت تحت پوشش طرح توانمندسازی

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، مدیر کل بهزیستی با اشاره به ارتقاء کیفیت زندگی و افزایش سطح توانمندی افراد دارای معلولیت و سالمندان گفت : سال جاری 310 نفر از افراد دارای معلولیت تحت پوشش طرح توانمندسازی معلولان قرار می گیرند.

310 نفر از افراد دارای معلولیت تحت پوشش طرح توانمندسازی

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی زنجان؛ محمد محمدی اضافه کرد : با اجرای این طرح 150 سالمند و بیش از 200 نفر از افراد دارای معلولیت شنوایی، بینایی و ضایعه نخاعی قادر خواهند بود با استفاده از توانایی ها، ظرفیت ها و استعدادهای خود و ایجاد ارتباط مؤثر در جامعه به حداکثر توانمندی فردی در جهت استقلال رسیده و با شور و نشاط در جامعه زندگی نمایند.

وی اسم کرد: این طرح با هدف ارتقای کیفیت زندگی معلولان و سالمندان و افزایش سطح توانمندی افراد دارای معلولیت به وسیله آموزش مهارت های زندگی، ارتقای عملکرد. زندگی روزمره، افزایش سطح استقلال فردی و هم رعایت عدالت و تسهیل دسترسی به منابع و فرصت های اجتماعی اجرا می گردد.

محمدی دسترس پذیری و مناسب سازی محیط زندگی و خودروی افراد دارای معلولیت را از دیگر خدمات بهزیستی در زمینه توانبخشی اسم کرد و اضافه کرد: برنامه یاد شده به وسیله مناسب سازی امکانات و خدمات مورد احتیاج معلولان، شرایط زندگی مستقل و توانمندسازی آنها فراهم می گردد.

وی اعلام کرد: طرح توانمند سازی سالمندان در شهرستانهای زنجان، خدابنده، ابهر اجرا می گرددکه در حال حاضر 150 سالمند از خدمات این طرح استفاده می نمایند.

محمدی مراکز شبانه روزی ویژه سالمندان را 2 مرکز در شهرستانهای زنجان و ابهر اسم نمود و گفت : 2 مرکز روزانه ویژه سالمندان در شهرستان زنجان و 1 مرکزدر خدابنده فعال است.

این مقام مسئول اضافه کرد: در سال گذشته بیش از 450 مورد کارت معلولیت صادر شده است، دریافت بلیت نیم بها، معرفی به دستگاه ها، دریافت خدمات، استفاده از سهمیه 3 درصد استخدام در دستگاههای دولتی و غیره از جمله خدماتی است که معلولان با این کارت دریافت می نمایند.

منبع: جام جم آنلاین

به "310 نفر از افراد دارای معلولیت تحت پوشش طرح توانمندسازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "310 نفر از افراد دارای معلولیت تحت پوشش طرح توانمندسازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید