10 مقصد ماجراجویانه در ایالات متحده

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، 10 مقصد ماجراجویانه در ایالات متحده

ایالات متحده با داشتن مکان ها و چشم انداز ها چشمگیر، لحظات فراموش نشدنی را برای ماجراجویان رقم می زند. سواحل، دریاچه ها، کوه ها، جنگل ها، بهارهای گرم و بسیاری جاذبه های دیگر در بیشتر مقاصد چشمگیر این کشور به چشم می خورد. با خبرنگاران همراه باشید تا با 10 مقصد ماجراجویانه در ایالات متحده آشنا شوید.

10 مقصد ماجراجویانه در ایالات متحده

1- پارک ملی گرند کنیون کولورادو

پارک ملی گرند کنیون کولورادو(Grand Canyon National Park of Colorado) با 446 کیلومتر طول و 29 کیلومتر عرض، و 1857 متر عمق در منطقه آریزونا واقع شده است. گرند کنیون طی 5 الی 6 میلیون سال فرایند و تغییرات جغرافیایی شکل گرفته است. کنیون به همراه تنگه رودخانه کولورادو، مشخصه های اصلی این پارک ملی هستند. هزاران سال بومی های امریکا در این محل ساکن بوده اند. در سال 1979، این پارک ملی به میراث جهانی یونسکو اختصاص یافت. پارک ملی گرند کنیون، یکی از برترین جاذبه های جهانگردی طبیعی و مقاصد ماجراجویی در سراسر جهان است. این پارک سالانه 5 میلیون جهانگرد را، به خصوص از خودِ امریکا جذب می کند. علاوه بر چشم انداز ها دیدنی، پارک گرند کنیون، طیف گسترده ای از فعالیت ها مانند قایقرانی، پیاده روی، دویدن و تورهای هلیکوپتر را در اختیار جهانگردان قرار می دهد.

2- یلو استون(صخره زرد)

یلو استون(Yellowstone- Wyoming, Montana, and Idaho) اولین پارک ملی در ایالات متحده است و بسیاری بر این باور هستند که اولین پارک ملی جهان نیز می باشد. این پارک به دلیل حیات وحش و ویژگی های زمین گرمایی که دارد مشهور شده است. بسیاری از جنگل های دامنه آلپ و انواع اکوسیستم ها در این ناحیه قرار دارند. بسیاری از بومیان امریکا هزاران سال است که در یلو استون زندگی می کنند. یلو استون با داشتن مساحتی معادل 8.983 کیلومتر مربع، بسیاری از دریاچه ها، تنگه ها، رودخانه ها و کوه ها را در خود جای داده است. به طور میانگین سالیانه 3.5 میلیون جهانگرد از این پارک بازدید می کنند. اما در سال های اخیر این رقم افزایش یافته است، تا جایی که در سال 2016 این رقم به 4.26 میلیون نفر رسید.

3- یوسیمیتی

در غرب سیرا نوادا، پارک ملی یوسیمیتی(Yosemite- California) با مساحتی حدود 3.026.87 کیلومتر مربع واقع شده است. یوسمیتی دارای صخره های گرانیتی، آبشارها،گیاهان بزرگ ساکتویا، دریاچه ها، کوه ها و تنوع زیستی عالی است. این پارک ملی در سال 1984 به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شد. و در حال حاضر یکی از محبوب ترین مقاصد ماجراجویی است. فعالیت های متعددی در دره یوسمیتی در دسترس است. از جمله این فعالیت ها می توان به طبیعت گردی، کلاس های هنری و عکاسی، تورها، اجاره دوچرخه، اسب و قاطر سواری و قایقرانی اشاره کرد.

4- دریاچه تاهو

دریاچه تاهو(Lake Tahoe- California- Nevada) با مساحت 1897 متر، بزرگترین دریاچه کوه های آلپ در شما امریکاست. این دریاچه با داشتن حجمی معادل 150.682 متر مکعب حجمی کمتر از پنج دریاچه دیگر امریکا دارد. همچنین این دریاچه پس از دریاچه کراتر، عمیق ترین دریاچه ایالات متحده است. دریاچه تاهو جاذبه جهانگردی مهمی، هم در نوادا و هم کالیفرنیا می باشد. انواع مختلفی از فعالیت ها، مانند ورزش های زمستانی، آبی و تابستانی را در این ناحیه می توان انجام داد. زمین های اسکی موجود نیز بخش قابل توجهی از جریان جهانگردی به این منطقه است. سالیانه، به طور میانگین 3.2 میلیون جهانگرد از دریاچه تاهو دیدن می کنند.

5- انکوریج

انکوریج(Anchorage- Alaska) با جمعیتی حدود 300 هزار نفر، محبوب ترین شهر و مقصد جهانگردی در ناحیه آلاسکا محسوب می شود. بیش از 40 درصد جمعیت منطقه در این محل ساکن هستند. این شهر به همراه نواحی اطرافش بسیاری فعالیت ها را در اختیار جهانگردان قرار می دهد. به طور کلی آلاسکا دارای طبیعتی چشمگیر و زیباست، که در پارک چوگاچ، پارک زلزله یا مرکز حفاظت از حیات وحش آلاسکا می توان به دیدنی این زیبایی ها نشست. همچنین جاذبه های یخچال مانندی نظیر دریاچه پورتیج در این منطقه وجود دارد که جهانگردان را شیفته خود می کند.

6- هاوایی- جزیره بزرگ

جزیره بزرگ(The Big Island- Hawaii) بزرگترین جزیره واقع در استان هاوایی محسوب می شود. با مساحتی معادل 10.430 کیلومتر مربع، این جزیره 63 درصد از مجمع الجزایر هاوایی را تشکیل می دهد. در جزیره بزرگ می توان به فعالیت های بسیاری از جمله دوچرخه سواری، قواصی، موج سواری، برپایی کمپ و پیاده روی و … پرداخت. در سال 2017، 1.7 میلیون نفر، از این جزیره دیدن کردند. این ناحیه رشدی فزاینده در جذب جهانگرد داشته است، تا جایی که این تعداد در سال 2017، نسبت به سال 2016، 13.7 درصد در این زمینه رشد داشته است.

7- پارک ملی آکادیا

پارک ملی آکادیا(Acadia National Park- Maine) با مساحتی معادل 198.5 کیلومتر مربع، بزرگترین و تنها پارک ملی واقع در استان مین می باشد. این پارک ملی شامل جزیره ماونت دِزِرت(Mount Desert Island)، ایزله آو هات(Isle au Haut) و شبه جزیره شودیک(Schoodic) می باشد. پارک ملی آکادیا از سواحل صخره ای، کوه ها، جنگل ها، دریاچه های کوچک و … تشکیل شده است. همچنین گونه های مختلف حیوانی از نرم تنان و پستانداران گرفته تا جانوران شکاری و خزندگان در این منطقه زندگی می کنند. در این پارک ملی بسیاری فعالیت ها مانند دوچرخه سواری، طبیعت گردی، قایقرانی، ماهیگیری، پیاده روی و اسب سواری برای جهانگردان در نظر گرفته شده است. سالانه بیش از 3 میلیون نفر از پارک ملی آکادیا دیدن می کنند، که این رقم در سال 2017 به 3.5 میلیون نفر رسید.

8- جکسون هول

جکسون هول(Jackson Hole- Western Wyoming) که میان رشته کوه های تیتانو گروس ونتر رِنج(Gros Ventre Range) در وایومینگ واقع شده است، 77 کیلومتر طول و 13 کیلومتر عرض دارد. جکسون هول، ناحیه ای تقریبا به مساحت 644 کیلومتر مربع را در بر گرفته است.

کوه های متنوعی در این منطقه وجود دارد، که جکسون هیل را به مقصدی مناسب برای تفریحات بیرون از خانه تبدیل کرده است. از پیاده روی، کوهنوردی، اسکی و هر فعالیت دیگری، هر کسی می تواند به نحوی مطابق با سلایقی که دارد خود را سرگرم کند. برای اسکی در این منطقه کافی است که به کوه های جکسون هول بروید. این کوه ها یکی از برترین منطقه ها اسکی در کشور و حتی در جهان است. با وجودیکه جمعیت خود جکسون هول تنها حدود 10.000 نفر است، سالیانه حدود 2.6 میلیون نفر جهانگرد از این منطقه دیدن می کنند. این منطقه فضایی فریبنده و بسیار هیجان انگیز را در میان جهانگردان ایجاد می کند.

9- اَدیراندَک

کوه های اَدیراندَک(The Adirondacks- New York) در شمال شرقی نیویورک واقع شده است. این کوه ها با پارک َدیراندَک هم مرز هستند. این پارک 102 شهر و دهکده دارد. مساحت این پارک برابر با 6.1 میلیون جریب با بیش از 10.000 دریاچه، 30.000 مایل رودخانه و انواع مختلفی از زیستگاه هاست. از میان برخی از مهم ترین جاذبه های جهانگردی کوه های اَدیراندَک می توان به دریاچه ساراناک، کوه های وایت فِیس، روستای لِیک پِلاسید یا مجتمع ورزشی المپیک لیک پلاسید و همچنین موزه المپیک اشاره کرد. سالانه حدود 303 میلیون نفر از این منطقه دیدن می کنند.

10- تلیوراید

تلیوراید(Telluride- Colorado) که سابقا معدن نقره بوده است در تنگه واقع شده است. جنگل های شیب دار و پرتگاه ها آن را احاطه کرده اند. آبشار بریدال ویل در سرِ این تنگه واقع شده است. علاوه بر استراحت گاه های اسکی تلیوراید، زمین های آن به عنوان زمین هایی مناسب برای همه فصول در نظر گرفته می شوند. جهانگردانی که به این منطقه سفر می کنند از دوچرخه سواری، پیاده روی، قایقرانی و بسیاری فعالیت های دیگر لذت می برند. تلیوراید بیش از 30 مسیر پیاده روی دارد که سختی هر یک از این مسیرها با یکدیگر فرق دارد. از مشهورترین این مسیرها می توان به قله آژاکس، آبشار بیر کریک یا دریاچه هُپ اشاره کرد.

منبع: فلای تودی

به "10 مقصد ماجراجویانه در ایالات متحده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 مقصد ماجراجویانه در ایالات متحده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید