کنفرانس ملی فرماندهی و کنترل بحران کرونا برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، دبیر علمی کنفرانس ملی فرماندهی و کنترل بحران کرونا در ایران، گفت: سال جاری دوازدهمین دوره کنفرانس ملی فرماندهی و کنترل بحران در نظام سلامت را شاهد هستیم که به موضوع کرونا اختصاص دارد.

کنفرانس ملی فرماندهی و کنترل بحران کرونا برگزار می گردد

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ تالار پذیرایی، امیر محترمی، روز چهارشنبه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید، اضافه کرد: مقرر شد محور های کنفرانس امسال با توجه به اینکه با یک بحران جهانی یعنی پاندمی کرونا روبرویم، با موضوع کرونا شکل بگیرد که به تبع آن دوستان در مجموعه وزارت بهداشت کمیته سلامت را ذیل کنفرانس ایجاد کردند و در این حوزه بحث های علمی خوبی شکل گرفته است. این رویداد از هفته آینده آغاز شده و کارگاه های تخصصی آن از روز شنبه به صورت مجازی آغاز می شوند.

وی با بیان اینکه کنفرانس ملی فرماندهی و کنترل بحران همه ساله به همت انجمن ملی فرماندهی و کنترل مخابرات و رایانه و پس از سال 86 در حال اجراست، تاکید نمود: محور های این کنفرانس در امسال با توجه به روبروه با پاندمی کرونا به تشخیص کمیته علمی و شورای سیاست گذاری کنفرانس با تاکید بر بحران کرونا خواهد بود. این رویداد هفته بعد آغاز می گردد و از روز شنبه کارگاه های تخصصی به صورت مجازی و به وسیله سایت کنفرانس برگزار خواهد شد. روز سه شنبه و چهارشنبه افتتاحیه آن خواهد بود و عصر چهارشنبه نیز اختتامیه برگزار می گردد. در این یک هفته سایت کنفرانس کاملاً آماده و پذیرای دوستانی خواهد بود که به صورت مجازی قصد مشارکت دارند. این کنفرانس حول محور های ده گانه ای تدارک دیده شده است. فرماندهی کنترل به ویژه در حوزه مدیریت بحران مطرح است و کشور ما هم از نظر بحران های طبیعی یک منطقه بحران خیز است.

محترمی ادامه داد: بحث جزیره ای بودن سامانه ها فقط محدود به نظام سلامت نمی گردد. بلکه در حوزه های مختلف شاهد آن هستیم. در عین حال ممکن است با بحران های مختلفی مثل سیل و زلزله و قطعی برق و… روبرو شویم؛ بنابراین آمادگی بدنه و دستگاه اجرایی کشور در برابر این پدیده ها، امروزه قطعاً بدون بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات میسر نیست. فرماندهی کنترل یعنی استفاده از همه سامانه ها جهت تصویر کردن و دادن آگاهی به تصمیم سازان جهت اخذ تصمیم های درست و به موقع و اجرای آن در زمینه های مختلف است.

وی اضافه کرد: در این زمینه تجربه جهان هم این است که از نرم افزار های موبایلی تا بانک های اطلاعاتی مختلف را در کشور های مختلف ایجاد کردند. ما در کرونا در ابتدا با مسئله ای به نام اینفودمی روبرو شدیم که اطلاعات درست و غلط باهم مخلوط شده که سامانه های اطلاعاتی در این زمینه فراهم شد و از طرفی سامانه هایی که اطلاعات را در اختیار قرار می دادند، ایجاد شد؛ بنابراین اقدامات خوبی در این زمینه انجام شد. البته کاستی های متعددی نیز وجود دارد که نیازمند همت مضاعف است تا از فناوری ها به گونه موثرتری استفاده کنیم.

محترمی درباره خروجی این رویداد بعد از 12 دوره برگزاری، گفت: دوره های گذشته کنفرانس هر کدام موضوع خاصی داشته اند. کنفرانس های علمی می خواهند ارتباطات جامعه علمی کشور در آن حوزه تخصصی با یکدیگر و با دستگاه های اجرایی را شکل دهند که ما خوشبختانه شاهدیم این ارتباطات در کنفرانس شکل گرفته است. در زمینه بحران زیستی امسال با توجه به حساسیت موضوع و مبتلابه شدن کشور با این مسئله، موضوع به بحران کرونا داده شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "کنفرانس ملی فرماندهی و کنترل بحران کرونا برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنفرانس ملی فرماندهی و کنترل بحران کرونا برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید