چالش نو تسلا با شورای ملی ایمنی حمل و نقل آمریکا

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی به نقل از انگجت، جنیفر هامندی رئیس تازه شورای ملی ایمنی حمل ونقل آمریکا (NTSB) در مصاحبه ای با وال استریت ژورنال گفت تسلا باید قبل از عرضه گسترده ویژگی هایی مانند اتوپایلوت و رانندگی کاملاً خودران برخی چالش های ایمنی را برطرف کند.

چالش نو تسلا با شورای ملی ایمنی حمل و نقل آمریکا

همچنین او درباره آپدیت های تست بتای قابلیت های تسلا در خودروهای عمومی ابراز ناخشنودی کرد.

او هم مانند بسکمک از منتقدان دیگر از نامگذاری طرح کمک رانند خودرو انتقاد کرد. به گفته هامندی برچسب رانندگی کاملاً خودران گمراه کننده و غیرمسئولانه است و در نتیجه برخی از آن سو استفاده می کنند

رانندگی کاملاً خودران برخلاف نامش فقط خودمختاری اندکی در برخی شرایط ایجاد می کند و همچنان نیازمند آن است که راننده پشت فرمان خودرو حاضر باشد.

تسلا امیدوار است در آینده تاکسی رباتیک هایی با قدرت خودمختاری واقعی بسازد که بدون کمک راننده حرکت می کنند اما تا به امروز چنین سیستمی را نمایش نداده است.

تسلا و مدیر ارشد اجرایی آن (ایلان ماسک) ادعا می کنند قابلیت خودران وسیله نقلیه در کل ایمن تر از کنترل دستی خودرو است. این درحالی است که نگرانی هایی درباره تصادف خودرو هنگام فعال بودن این قابلیت وجود دارد.

این خودروساز قابلیت رانندگی کاملاً خودران را در تست ها به کار گرفته تا ویژگی های نیمه خودران را هنگام رانندگی واقعی خودرو ارتقا دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "چالش نو تسلا با شورای ملی ایمنی حمل و نقل آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش نو تسلا با شورای ملی ایمنی حمل و نقل آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید