نخستین موزه تخصصی شهاب سنگ ایران افتتاح شد

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، مدیرکل موزه ها و اموال منقول تاریخی از نخستین موزه تخصصی شهاب سنگ ایران در برج آزادی اطلاع داد.

نخستین موزه تخصصی شهاب سنگ ایران افتتاح شد

محمدرضا کارگر، مدیرکل موزه ها و اموال منقول تاریخی، ضمن اعلام خبر افتتاح نخستین موزه تخصصی شهاب سنگ ایران چنین اظهار کرد:

نخستین موزه تخصصی شهاب سنگ ایران در برج آزادی به تازگی افتتاح شد که تمامی این شهاب سنگ ها متعلق به ایران و عمدتاً به وسیله افراد حقیقی از شهرهای کرمان و یزد جمع آوری شده است.

کارگر در ادامه توضیح داد:

تعداد 1200 قطعه شهاب سنگ در دوره زمان های مختلف که در منطقه ها مختلف به نمایش گذاشته شده با توافق مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی در معرض دید قرار می گیرند.

مدیرکل موزه ها و اموال منقول تاریخی اعلام کرد:

مجموعه آزادی مرکزیت خوب و مخاطبان زیادی دارد و بسیاری افراد برای بازدید از برج آزادی و دیگر فضاهای آن به برج می آیند و قطعاً از موزه شهاب سنگ هم تماشا خواهند کرد.

کارگر درباره موزه پمپ بنزین نیز اضافه کرد:

دو پمپ بنزین را که یکی در دروازه دولت و دیگری در خیابان وحدت اسلامی و از پمپ بنزین های قدیمی بوده تبدیل به موزه کردیم؛ پمپ بنزین خیابان وحدت اسلامی همچنان مورد استفاده است و تنها پمپ بنزینی که قدیمی و قابل احیا و تبدیل به موزه شدن بوده، همین پمپ بنزین دروازه دولت بود که هم اکنون مورد استقبال هم واقع شده است.

منبع: کجارو / میراث آریا

به "نخستین موزه تخصصی شهاب سنگ ایران افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین موزه تخصصی شهاب سنگ ایران افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید