مکان های دیدنی طالقان و تفریحات این منطقه برای گردش روزانه

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، طالقان، شهری باصفا و پر جاذبه در کوهستان های استان البرز که به علت برخورداری از جاذبه های بسیار زیبای خود مورد توجه علاقه مندان است این شهر دارای جاذبه های طبیعی بی شماری است مکان های تاریخی و مذهبی که در طالقان وجود دارند هر ساله مورد توجه گردشگران زیادی هستند. شهر طالقان یکی از مهم ترین منطقه ها ییلاقی در کشور است مکان های دیدنی بکر و پر جاذبه در این شهر موجب شده اند تا به یکی از مقاصد گردشگری جهان تبدیل گردد قرار گرفتن این شهر در میان رشته کوه های البرز موجب اهمیت بیشتر این منطقه شده است این شهر توریستی در ایام تعطیلات نیز گردشگران زیادی دارد. از مهم ترین جاذبه های این شهر می توان به چشمه های متعدد، کوه های مرتفع، آبشارهای خروشان، یخچال های طبیعی و … اشاره کرد این منطقه با وجود جاذبه های تاریخی و طبیعی خود می تواند یک منطقه توریستی مهم باشد که در سفر به آن می توانید تجربیات منحصر به فردی داشته باشید. این شهر در حوزه صنعت گردشگری رشد زیادی داشته است بعلاوه به علت برخورداری از شرایط آب و هوایی معتدل و مناسب نیز اهمیت توریستی این شهر بیشتر می گردد. رودخانه هایی که در بخش های مختلفی از شهر جاری می شوند با وجود فضای سبز آن می تواند دیدنی تر باشد.

مکان های دیدنی طالقان و تفریحات این منطقه برای گردش روزانه

مکان های دیدنی شهر طالقان:

شهر طالقان شهری گردشگری و پر جاذبه است این شهر با وجود جاذبه های تاریخی و طبیعی خود با اهمیت است این شهر در بخش حیات وحش نیز با اهمیت است و دارای گونه های جانوری ارزشمندی است حیات وحش این منطقه را پستانداران و پرندگان وحشی تشکیل می دهند بعلاوه از دیگر گونه های جانوران در این منطقه می توان به کفتار، گراز، خرگوش، شغال، کبک دری، زاغچه، عقاب، دم جنبانک و … اشاره کرد. پوشش گیاهی این منطقه از اهمیت زیادی برخوردار است این منطقه دارای باغ های گوناگونی است و میوه های متعددی در باغ های آن یافت می شود گلابی، ریواس، گردو، زرشک کوهی، آویشن و … نیز از دیگر گونه های گیاهی در این منطقه ها هستند.

آبشار اورازان:

این آبشار یکی از جاذبه های طبیعی و دوست داشتنی در این منطقه است این آبشار در فاصله 12 کیلومتری از شهرستان و در روستای اورازان واقع شده است این آبشار یکی از پدیده های طبیعی بسیار زیبا است این آبشار از ویژگی های منحصر به فرد روستا است در بسیاری از فصل های سال حتی در زمان های خشکسالی نیز این آبشار طبیعت زیبای خود را دارد و پر آب است.

سد و دریاچه طالقان:

این سد از مهم ترین سازه هایی است که در این شهرستان واقع شده است این سازه بر روی رودخانه شاهرود واقع شده است که از رشته کوه های مازندران سرچشمه می گیرد این دریاچه تاثیر زیادی در جذب جهانگرد این منطقه دارد و چشم اندازهای بسیار زیبایی را به خود اختصاص می دهد. شرایط اقلیمی و آب و هوایی مساعدی که در این منطقه حاکم است از سوی دیگر موجب جذب گردشگر می شود و امتیازات این منطقه جهانگردی را بیشتر می نماید.

کتیبه گردنه عسلک طالقان:

یکی از مکان های دیدنی تاریخی در شهرستان طالقان کتیبه تاریخی است که در این منطقه موجود است این کتیبه در روستای گراب واقع شده است و یکی از میراث گران بهایی است که از دوران قاجاریان به جای مانده است این سنگ نبشته دارای ارزش تاریخی بسیار زیادی است در این کتیبه اطلاعات تاریخی از آن موقع نوشته شده است و نوشته های روی این کتیبه حاکی از است که بر سر ساخت نهری عوا و نزاع پیش آمد می نماید این درگیری موجب کشته شدن تعدادی از افراد می شود کارشناسی های متعدد بر روی این کتیبه تایید نموده است که قدمت این کتیبه به دوران قاجاریان باز می شود.

ارژنگ قلعه:

این بنا نیز یکی دیگر از مکان های تاریخی است بنایی کهن و قدیمی که متعلق به دوران پس از اسلام می باشد و در روستایی با نام میناوند واقع شده است این اثر تاریخی در میان علاقه مندان و جهانگردان اهمیت زیادی دارد. تاریخ ساخت این قلعه به قرن شش باز می شود و تحقیقات باستان شناسی بر روی آن نشان می دهد که این قلعه به وسیله امیر کیا محمد بزرگ امید ساخته شده است. نام های باستانی و تاریخی دیگری نیز بر روی این قلعه گذاشته شده است دل جنگ یکی از نام های این قلعه است این قلعه اهمیت استراتژی بالایی داشته است و در زمان اسماعیلیان از آن استفاده نظامی می شده است.

شهر طالقان شهری پر جاذبه با مکان های دیدنی متنوع است این شهر ارزش تاریخی و طبیعی بسیار زیادی دارد و از سوی جهانگردان زیادی مورد توجه است این شهر زیبا در استان البزر بسیار شناخته شده است و یکی از مکان های دیدنی البرز محسوب می شود. جهانگردان با سفر به این منطقه می توانند از یک منطقه ییلاقی پر جاذبه بازدید نمایند منطقه ای با پوشش های گیاهی متنوع و مراتع سرسبز این منطقه کوهستانی دارای گونه های جانوری متعددی نیز می باشد.

منبع: دیجیاتور

به "مکان های دیدنی طالقان و تفریحات این منطقه برای گردش روزانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکان های دیدنی طالقان و تفریحات این منطقه برای گردش روزانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید