دیدنی ترین روستاهای بدون خودروی سوئیس

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، برترین روستاهای بدون خودروی سوئیس به شما امکان لذت بیشتر در سفر و دیدن چشم انداز ها طبیعی و خارق العاده زیبا را بدون ذره ای آلودگی محیطی می دهد. در سفر به دیدنی ترین روستاهای بدون خودروی سوئیس، ماشین خود را کنار بگذارید و از ماشین های کابلی موجود در منطقه برای رفت و آمد و دیدن چشم انداز ها زیبا استفاده کنید. در ادامه این مطلب از خبرنگاران به معرفی زیباترین روستاهای بدون خودروی سوئیس می پردازیم که استفاده از ماشین در آن ها ممنوع است.

دیدنی ترین روستاهای بدون خودروی سوئیس

بتمرالپ (Bettmeralp)

این روستا در بین زیباترین روستاهای بدون خودروی سوئیس در عمق کانتون والیس (Valais) واقع شده است. با استفاده از کابین های کابلی گشت و گذار در این روستای زیبا نه تنها سخت نیست بلکه بسیار لذت بخش است. اگرچه این تنها یک نقطه شروع برای گشت و گذار در این منطقه است. زیبایی و گنج اصلی بتمرالپ در سمت دیگر کوه واقع شده است. یخچال طبیعی و بزرگ آلتچ طولانی ترین یخچال طبیعی در منطقه آلپ با طول 23 کیلومتر و عرض بیش از 120 کیلومتر مربع بزرگترین یخچال طبیعی آلپ و اروپاست. عمق این یخچال به اندازه اتصال سه برج ایفل به یگدیگر است. از مسیری که در امتداد این یخچال طبیعی و زیبا تعبیه شده می توانید استفاده کنید و از دیدن زیبایی بکر منطقه لذت ببرید همچنین می توانید جنگل قدیمی آلچ که پر از درختان کاج قدیمی و زیبا است را نیز در این منطقه ببینید. بعضی از این درختان بیش از 900 سال سن دارند. یک پیک نیک با چشم انداز این یخچال بزرگ طبیعی در بین دیدنی ترین روستاهای بدون خودروی سوئیس ایده بسیار خوبی برای گذراندن یک روز در این منطقه است. البته اگر در پی مکان دیگری هستید می توانید به سمت غرب به منطقه Riederfurka بروید و در رستوران های فانکی منطقه غذا میل کنید. در این رستوران ها غذاهای بسیار خاصی سرو می شود که از لحاظ ظاهر در نوع خود خاص و تک است و برای اولین بار شما شکل و شمایل غذا را در این رستوران ها خواهید دید.

ریگی (Rigi)

رسیدن به این منطقه در بین برترین روستاهای بدون خودروی سوئیس خود یک ماجراجویی حسابی است! می توانید با استفاده از اولین قطار چرخنده ای در اروپا که در سال 1871 میلادی ساخته شد، بروید با قطار از وینتزنائو (Vintznau) در سراسر مسیر آلپ گذر کنید و 13 دریاچه را در طول این مسیر بزرگ را ببینید، با توجه به سرعت آرام قطار فرصت مناسبی برای دیدن و لذت بردن از منطقه ها تحسین برانگیز را برای گردشگران مهیا می کند. با توجه به موقعیت ریگی که در قلب سوئیس واقع شده، تنها گذراندن یک مسیر کوتاه از زوریخ و لوسرن کافی است. جزیره باشکوه ریگی در دریاچه لوسرن محیط بسیار عالی و باشکوه برای تجربه گردش کوهستانی در سوئیس خواهد بود. دیدنی 13 دریاچه و امتداد با شکوه کوه های آلپ تجربه ای فراموش نشدنی خواهد بود. ریگی یکی از مقصدهای کوهی مورد علاقه سوئیسی ها است. همانطور که گفته شد می توانید با استفاده از قطار چرخ دنده ای معروف به مقصد برسید. ریگی همچنین به دلیل داشتن تعداد متعدد از این قطارها و همچینی مسیر ماشین های کابلی معروف است. در تابستان می توانید با سوار شدن بر ماشین های کابلی در منطقه ریگی علاوه بر لذت بردن از چشم انداز یک ناهار رمانتیک و خاص نیز میل کنید. البته به دلیل استقبال بی اندازه گردشگران و افراد محلی اغلب نیاز به رزرو خواهید داشت. تمام 365 روز سال می توانید به این منطقه بروید. حمام آب معدنی، تراس های بسیار زیبا، چشم انداز ها و تفریحات متعدد فرصت های مناسبی را برای تفریح، استراحت و آرامش در ملکه کوهستان ها بوجود می آورد.

سس- فی(Saas-Fee)

سس فی با نام مستعار مروارید آلپ در بین مردم شناخته شده و در یک منطقه با ارتفاع 1800متری قرار گرفته و از طریق 18 قله کوه به ارتفاع بیش از 4000 متر محاصره شده است. این منطقه روستایی در سوئیس که نزدیک مرز ایتالیا قرار گرفته است. این منطقه دارای بیش از 100 کیلومتر پیست اسکی سواری، اسنو بردینگ بوده و 22 خط راه آهن موجود در منطقه رسیدن به منطقه را آسان کرده است. از جمله شناخته شده ترین خط راه آهن مترو آلپین است که مسافران را به بزرگترین و مرتفع ترین رستوران گردان منطقه می رساند. روستای سس فی دارای رستوران های گردان بوده و در ارتفاع 3500 متری که بلندترین در جهان بوده، واقع شده است. در یک روز آفتابی در این ارتفاع می توانید به راحتی دریاچه (Maggiore) در ایتالیا را ببینید!

زرمات (Zermatt)

لیست برترین روستاهای بدون خودروی سوئیس بدون در نظر گرفتن زرمات، محل اصلی و زادگاه رسمی کوهنوردی سوئیس کامل نخواهد بود. با توجه به پیشرفت و توسعه که زرمات داشته، مدتهاست که دیگر نمی توان از آن به عنوان یک روستا نام برد و بیشتر شباهت به یک شهر کوهستانی با ساختمان های زشت بتنی دارد. با توجه به اندازه، زرمات به نظر مقصد مناسبی برای گردشگران کم انرژی در خرید و رستوران گردی است. دسترسی افراد به این مکان ها در زرمات بسیار راحت است. زرمات در ارتفاع 1600متری در مجاورت کوه بزرگ و با شکوه ماترهورن واقع شده و مانند مکان های قبلی در زرمات نیز هیچ ماشینی تردد نمی کند. امکانات ورزشی تفریحی از قبیل کوهنوردی، پیاده روی، اسکی سواری و همچنین زیبایی های بکر و چشم اندازهای نفس گیر هر ساله گردشگران بسیاری را مجذوب این منطقه می کند.

مورن (Murren)

مورن یکی دیگر از زیباترین روستاهای بدون خودروی سوئیس بوده که در پای قله کوه شیلتورن (Schilthorn) واقع شده است. از طریق تله کابین گردشگران به راحتی می توانند به این کوهستان بروند. این روستا جز دیدنی ترین منطقه ها سوئیس بوده و دارای تاریخ 100 ساله به عنوان یک مقصد ورزشی است. با این وجود همچنان کوچک و دست نخورده با خانه های چوبی و کوچه های سنگفرش شده به جای مانده است. بودن در این روستا بسیار الهام بخش بوده و دیدن چشم انداز ها زیبا و ارتفاعات جانگفرا، ایگر و مونچ از این روستا بسیار لذت بخش است. مورن نیز یک روستای بدون ماشین هست. برای دسترسی به این روستای کوهستانی می توانید از دره (Lauterbrunnen)که در پایین واقع شده است با استفاده از تله کابین یا قطارهای مخصوص به روستا برسید.

منبع: همگردی

به "دیدنی ترین روستاهای بدون خودروی سوئیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی ترین روستاهای بدون خودروی سوئیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید