دستگیری چهار حفار غیرمجاز در دامغان

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، با کوشش نیرو های یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دامغان، چهار حفار غیر مجاز در منطقه سیاه پره شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.

دستگیری چهار حفار غیرمجاز در دامغان

به گزارش گروه حوادث وبلاگ تالار پذیرایی و به نقل از خبرگزاری صداوسیما استان سمنان، مهدی قاسمی رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دامغان گفت: بر اساس گزارش دوستداران میراث فرهنگی در مورد حفاری در دامغان، یگان حفاظت به محل اعزام شد و در اقدام عملیاتی متخلفان را در منطقه سیاه پره دامغان شناسایی و دستگیر کرد.

وی اضافه کرد: با همکاری کادر نیروی انتظامی و کلانتری 17 شهر دیباج اقدام غیر قانونی حفاران نافرجام ماند.

قاسمی گفت: در این عملیات وسایل حفاری غیر مجاز کشف و ضبط و افراد متخلف برای تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

وی اضافه کرد: حامیان میراث فرهنگی می توانند گزارش های خود را به وسیله تماس با سامانه خبری به شماره 31705 اعلام نمایند تا نیرو های یگان حفاظت میراث فرهنگی در کمترین زمان پس از تأیید صحت گزارش، با هماهنگی نیروی انتظامی و دستور قضایی به محل مراجعه نمایند.

بر اساس ماده 562 قانون مجازات اسلامی (بخش تعزیرات)، هرگونه حفاری و کاوش به قصد به دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع است و متخلف به حبس از 6 ماه تا سه سال و ضبط اشیاء مکشوفه به نفع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می گردد.

منبع: جام جم آنلاین

به "دستگیری چهار حفار غیرمجاز در دامغان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگیری چهار حفار غیرمجاز در دامغان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید