جیم رایان، مدیرعامل پلی استیشن، پس از 30 سال کار در سونی بازنشسته می شود

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، شرکت سرگرمی های تعاملی سونی (SIE) روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که جیم رایان، رئیس و مدیرعامل پلی استیشن، پس از تقریباً 30 سال کار در پلی استیشن تصمیم گرفته در مارس 2024 خود را بازنشسته کند. و می خواهد از سمت خود کناره گیری کند.

جیم رایان، مدیرعامل پلی استیشن، پس از 30 سال کار در سونی بازنشسته می شود

طبق بیانیه منتشر شده در سایت شرکت سرگرمی های تعاملی سونی، برای حمایت از آقای رایان در دوران گذار، مدیر ارشد مالی و مدیر ارشد عملیاتی شرکت سونی یعنی هیروکی توتوکی (Hiroki Totoki) در تاریخ 1 آوریل 2024، به عنوان مدیرعامل موقت شرکت سرگرمی های تعاملی سونی منصوب خواهد شد، در حالی که او به نقش فعلی خود در سونی ادامه خواهد دهد.

آقای توتوکی همکاری نزدیکی با کنیچیرو یوشیدا، رئیس و مدیرعامل گروه سونی و تیم مدیریتی شرکت سرگرمی های تعاملی سونی خواهد داشت تا به تعریف فصل بعدی پلی استیشن از جمله جانشینی نقش مدیرعامل SIE کمک کند.

جیم رایان در سال 1994 به شرکت سرگرمی های تعاملی سونی اروپا (SIEE)- که در آن زمان شرکت سرگرمی های کامپیوتری سونی بود - پیوست. از آن زمان، او پیش از انتصاب به عنوان رئیس و مدیرعامل پلی استیشن، سمت های ارشد متعددی در این شرکت از جمله رئیس SIEE، رئیس فروش و بازاریابی جهانی در SIE و معاون رئیس SIE از ژانویه 2018 را بر عهده داشته است. جیم رایان در کارنامه خود در سونی موفقیت های بزرگی را ثبت کرده که بعضی از آن ها از اوایل کار او در پلی استیشن شروع و بعضی دیگر در موفقیت های اخیر این چند سال اخیر پلی استیشن به خصوص کنسول پلی استیشن 5 مشهود است. او یکی از چهره هایی بوده که از زمان تولد پلی استیشن در این شرکت حضور داشته و در آن زمان با توسعه و راه اندازی بخش انگلستان و اروپای این شرکت نقش مهمی در محبوبیت همیشگی پلی استیشن در اروپا را داشته است. او از سال 2019 که به سمت ریاست پلی استیشن و شرکت سرگرمی های تعاملی سونی ارتقا پیدا کرد، در هدایت عرضه کنسول پلی استیشن 5 نقش بسزایی را ایفا کرده است.

جیم در مصاحبه ای که در چند سال پیش با سردبیر سایت گیم اینداستری انجام داده بود، به این نکته اشاره کرده بود که تعادل میان زندگی شخصی او در انگلستان و زندگی کاری او در آمریکا و ژاپن و جلسه های مختلفی که با مدیران آن دو مقر سونی با توجه به اختلاف زمانی این کشورها برگزار می کند، فرایند بسیار سخت است و اکنون هم یکی از دلایل بازنشستگی خود را در این سن و بعد از 30 همین موضوع دانسته است.

کِنیچیرو یوشیدا (Kenichiro Yoshida)، مدیرعامل شرکت سونی، در پیامی که برای قدردادنی از جیم رایان نوشته، بیان کرده است:

جیم رایان هم در بیانیه خود در واکنش به این خبر نوشته است:

در نهایت، هیروکی توتوکی که از اول آوریل سال آینده میلادی قرار است مدیرعامل موقت SIE باشد، در واکنش به این خبر نوشته است:

منبع: Sony Interactive Entertainment

منبع: دیجیکالا مگ

به "جیم رایان، مدیرعامل پلی استیشن، پس از 30 سال کار در سونی بازنشسته می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جیم رایان، مدیرعامل پلی استیشن، پس از 30 سال کار در سونی بازنشسته می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید