ارتباط یارانه 150 هزار تومانی با سهام عدالت

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، بعد از واریز یارانه نوروزی 150 هزار تومانی به گروه های هدف، بعضی از عدم واریز آن برای تعدادی از اعضای خانوار و مبهم بودن جریان پرداخت خبر دادند، این در حالی است که پرداخت این مبلغ فقط برای یارانه بگیران معیشتی که سهام عدالت دریافت نمی نمایند، اجرا شده است.

ارتباط یارانه 150 هزار تومانی با سهام عدالت

به گزارش ایسنا، در 25 اسفندماه، سازمان هدفمندی یارانه ها از پرداخت رقم 150 هزار تومانی به ازای هر نفر بین چهار دهک پایین و بعضی گروه های هدف اطلاع داد که واریز برای حدود 12 میلیون و 300 هزار سرپرست خانوار صورت گرفت. این پرداخت با دستور رئیس جمهوری در آستانه نوروز انجام شد.

اما بعد از واریز این یارانه نوروزی، بعضی خانوار های یارانه بگیر در خصوص مبلغ دریافتی معترض بوده و از اینکه چرا برای تمامی افراد خانوار مشمول دریافت نشده و یا اصلا دریافتی نداشته اند، گله کردند. در مواردی اعلام شد که مثلا در خانوار، دو نفر 150 هزار تومان را دریافت نموده و برای تعداد دیگر پرداختی صورت نگرفته است.

این که جریان پرداخت یارانه 150 هزار تومانی و اختلاف در پرداخت ها چیست، از سازمان هدفمندی یارانه ها مورد پیگیری نهاده شد و توضیحاتی ارائه شد.

ماجرا از این قرار است که از بین 67 میلیون نفر که در هر ماه یارانه میعشتی دریافت می نمایند، بسته عیدی 150 هزار تومانی دولت فقط به کسانی اختصاص پیدا نموده که سهام عدالت دریافت نمی نمایند، به عبارتی معیشتی بگیران به دو گروه تقسیم می شوند؛ کسانی که سهام عدالت می گیرند و کسانی که این سهام را دریافت نمی نمایند؛ در این بین گروه هدف افرادی هستند که سهام عدالت دریافت نمی نمایند، ولی حتما در فهرست یارانه معیشتی قرار دارند.

در این شرایط ممکن است در یک خانواده مثلا سرپرست خانوار به همراه دو نفر سهام عدالت دریافت نمایند، اما سایر اعضا سهام عدالت نگیرند، از این رو در این خانواده، رقم 150 هزار تومانی فقط برای کسانی که سهام عدالت دریافت نمی نمایند، پرداخت شده است و اگر کسی در همان خانواده سهام عدالت می گیرد، مشمول پرداخت این عیدی نبوده و 150 هزار تومان هم برای او واریز نشده است.

طبق آنالیز های اجرا شده از سوی سازمان هدفمندی یارانه ها، از 67 میلیون نفر دریافت نماینده یارانه معیشتی، 26 میلیون و 600 هزار نفر سهام عدالت دریافت نمی نمایند که در عیدی 150 هزار تومانی مشمول بوده اند و برای آن ها واریز اجرا شده است.

این در حالی است که طبق آخرین اعلام وزیر اقتصاد در پرداختی که اخیرا برای سهام عدالت صورت گرفت، حدود 45 میلیون نفر دریافتی داشته اند.

ممکن است پیامک بانک نیامده باشد، چک کنید

این مساله نیز وجود دارد که برای بعضی سرپرستان خانوار، از سوی بانک پیامک واریز ارسال نشده باشد که باید سرپرست خانوار آن را چک نموده و استعلام بگیرند که آیا واریز اجرا شده است یا خیر.

سوال ها را در پورتال سازمان هدفمندی یارانه ها کامنت کنید

از سوی دیگر افرادی که در دریافت مبلغ 150 هزار تومانی مشمول می شوند، اما واریزی برای آن ها صورت نگرفته و یا هر مساله دیگری وجود دارد می تواند با مراجعه به پورتال سازمان هدفمندی یارانه ها، سوالات خود را مطرح نموده و کامنت بگذارند که از سوی این سازمان آنالیز و به آن ها پاسخ داده خواهد شد.

لازم به یاد آوری است که در حال حاضر در بیستم هر ماه مبلغ 45 هزار و 500 تومان به ازای هر یک از اعضای خانوار و برای حدود 78 میلیون ایرانی یارانه نقدی پرداخت می گردد که از سال 1389 و با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در دستور کار واقع شده است.

بعلاوه در دهم هر ماه یارانه معیشتی برای حدود 67 میلیون نفر از یارانه بگیران نقدی پرداخت می گردد که مبلغ آن به تناسب اعضای خانوار بین 55 تا 205 هزار تومان متغیر بوده و از آبان ماه 1398 و با افزایش قیمت بنزین واریز می گردد.

یارانه 150 هزار تومانی جدا از این دو پرداخت است و دولت در بهمن ماه نیز به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، رقم 100 هزار تومانی برای حدود 32 میلیون نفر در چهار دهک پایین پرداخت نموده بود.

منبع: فرارو

به "ارتباط یارانه 150 هزار تومانی با سهام عدالت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباط یارانه 150 هزار تومانی با سهام عدالت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید