شرایط قیمت ها در بازار خودرو؛ از پراید، کوئیک، 206 و تارا تا جک و ریسپکت پرایم ، جدول قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، شرایط قیمت خودرو با وجود اتمام تعطیلات آخر هفته، هنوز هم در مدار ثبات است و افزایش یا کاهش چشم گیری در بازار دیده نمی گردد. البته با توجه به شرایط ثبت نامی های سامانه یکپارچه، احتمال می رود که تغییراتی در بازار انجام پذیرد.

شرایط قیمت ها در بازار خودرو؛ از پراید، کوئیک، 206 و تارا تا جک و ریسپکت پرایم ، جدول قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی به نقل از تجارت نیوز، قیمت خودرو امروز، 27 خرداد ماه 1402، هیچ تغییری نسبت به روز گذشته نداشت. به نظر می رسد اعلام نتایج سامانه یکپارچه خودرو سیگنال تازهی را به بازار مخابره نموده است و مدل های مختلف خودرو پس از ریزش حدود دو ماهه، حالا در حال درجا زدن هستند و احتمالاً در روزهای آینده به مدار صعودی بازگردند.

روند هفته اخیر بازار، باثبات و کاهش همراه بود. روندی که تقریباً از اوایل اردیبهشت ماه، حفظ شده و همه خریداران را از این بازار فراری داده است.

در این بین اخبار تازه مبنی بر واردات خودروهای نو و کارنموده، تا زمانی که عملی نشده و تنها در قامت خبر باقی بمانند، از این پس تاثیری روی بازار نخواهد داشت. از طرفی، نرخ آزاد ارز به عنوان بزرگ ترین محرک قیمت خودرو، تا زمانی که در محدوده 50 هزار تومان نوسان داشته باشد، تغییر عجیب و غریبی نیز در بازار رخ نمی دهد.

در سایت های خرید و فروش، قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش به توضیح زیر ثبت شده است.

پراید 131 و پراید 111، دقیقا همچون روز گذشته، بدون تغییر به روند خود ادامه دادند. این دو خودروی مالی سایپا، به ترتیب با نرخ 325 میلیون و 345 میلیون تومان معامله شدند.

شرایط کوئیک دنده ای R با مدل 1402 نیز، از دو پراید بازار متفاوت نبوده و با همان قیمت 331 میلیون تومانی روز گذشته خرید و فروش شد.

پژو 206 تیپ 2 با مدل 1401، از هاچ بک های پرطرفدار ایران خودرو، بدون تغییر مانده و با قیمت 489 میلیون تومان معامله شد.

تارا اتوماتیک با مدل 1402 نیز دقیقا با همین شرایط و به نرخ 775 میلیون تومانی روز گذشته خرید و فروش شد.

قیمت خودروهای مونتاژی

بازار خودروهای مونتاژی در اغلب موارد، هم سو با خودروهای داخلی بازار حرکت می نمایند. امروز نیز جزوی از همان روزهای با ثبات بازار خودروهای خارجی و مونتاژی است.

جک J4 با مدل 1401 به عنوان مقرون به صرفه ترین سدان مونتاژی، به قیمت 774 میلیون تومان دیروز خرید و فروش شد.

ام وی ام X22 PRO از کراس اوورهای کامپکت مونتاژی نیز، با تبعیت از کل بازار، به همان نرخ 932 میلیون تومانی معامله شد.

ریسپکت پرایم بهمن موتور که از سدان های نسبتاً تازه این شرکت محسوب می گردد، هیچ تغییری نسبت به دیروز نداشته و با مبلغ یک میلیارد و 264 میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شد.

کراس اوور فردا T5 شرکت فردا موتورز نیز از این قانون مستثنی نبوده و با همان مبلغ یک میلیارد و 630 میلیون تومانی دیروز، معامله شد.

پیش بینی قیمت خودرو در هفته پیش رو

عماد جعفری، کارشناس بازار خودرو، در رابطه با شرایط پیش روی بازار گفت: طی چند روز گذشته با تصویب واردات خودروهای کارنموده در مجلس، کاهش قیمت خودروهای بازار شدت گرفت. حتی در خصوص بعضی محصولات، مشاهده می گردد که قیمت بازار، به زیر قیمت کارخانه رسیده و خریداران می توانند به راحتی و بدون انتظار سه ماهه، خودروی شان را از بازار خریداری نمایند.

البته لازم به ذکر است، لایحه واردات خودروهای کارنموده در صورت اجرایی شدن، چند ماهی زمان می برد تا به مرحله اجرا برسد.

از سوی دیگر، با خبر انصراف 50 درصد از متقاضیان خرید خودروهای مونتاژی در مرحله اول سامانه یکپارچه، می توان فهمید که این تعداد از متقاضیان، مصرف نماینده واقعی نبوده و با انتظار فروش با سود بالاتر، ثبت نام نموده بودند.

این هفته، احتمالاً چه بازار خودروهای کارنموده خارجی و چه خودروهای داخلی، هم چنان سیر نزولی داشته باشد و احتمال می رود که این روند، با شدت بیشتری صورت بگیرد. در بازار فعلی هچ خریداری پیدا نمی گردد و به نوعی همه افراد، فروشنده هستند.

بنابراین احتمال می رود که در چند هفته آینده، اتفاق خاصی در بازار خودرو صورت نگیرد و به نظر هفته پیش رو، قیمت خودروها پایین تر از قیمت فعلی آن ها در بازار باشد.

منبع: همشهری آنلاین

به "شرایط قیمت ها در بازار خودرو؛ از پراید، کوئیک، 206 و تارا تا جک و ریسپکت پرایم ، جدول قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط قیمت ها در بازار خودرو؛ از پراید، کوئیک، 206 و تارا تا جک و ریسپکت پرایم ، جدول قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید