عجیب ترین قبرهایی که در جهان وجود دارد (قسمت اول)

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، قبرهای زیادی در گوشه و کنار جهان وجود دارد که به خاطر افسانه ها و داستان های اسرارآمیزی که درباره آنها مطرح شده است، جزو عجیب ترین قبرهای جهان به شمار می فرایند.

عجیب ترین قبرهایی که در جهان وجود دارد (قسمت اول)

قبر و سنگ قبر می تواند باعث ایجاد یک حس ناخوشایند در بعضی از افراد گردد که طبیعی هم هست. قبرها، حس ترس و ناراحت نماینده ای در انسان به وجود می آورند و یادآور مکانی هستند که روزی به آنجا می رویم؛ پس ترجیح می دهیم که اصلا به آن فکر نکنیم. با این حال قبرهایی در جهان وجود دارد که واقعا ترسناک هستند و بعید است که کسی بخواهد از آنها تماشا کند. از قبرهایی که پنجره دارند تا اجساد مومیایی و غیره، همگی می توانند رعب آور باشند، با این حال اگر کنجکاو شده اید که از آنها بیشتر بدانید، با ما همراه باشید.

1. هرمان هاربند

هرمان هاربند قبل از مرگش، سفارش یک سنگ قبر داد و وقتی از جهان رفت، این سنگ قبر را در باغ های یادبود بث دیوید (Beth David Memorial Gardens) قرار دادند. روی این سنگ قبر نوشته شده است همسرم الینور آرتور کوئینز مثل یک پرنسس زندگی کرد و 20 سال از عمرش را با برترین امکانات به دور جهان سفر کرد. وقتی بینایی خود را از دست دادم، او سعی کرد مرا مسموم کند، همه پول ها و داروهایم را برداشت و مرا تنها و بیمار رها کرد و رفت. معجزه است که از آن شرایط نجات پیدا کردم. مطمئنا او را در بهشت نخواهم دید چراکه او حتما به جهنم می رود.

2. ماری لاوی

محل آرامش ابدی ماری لاوی، کشیش جادوگر در نیواورلئان، یک مقصد معروف گردشگری به شمار می رود. بازدیدنمایندگان این قبر، همه نوع اشیای تیره را در کنار این قبر می گذارند و روی قبر علامت X سیاه می کشند. ماری لاوی در ایام حیات خود گفته بود که به افرادی که در پی عشق و پول بودند، جادوها و طلسم های زیادی فروخته است.

3. روزالیا لومباردو

در کاتاکومب های سیسیل، جسد مومیایی و سالم یک کودک دو ساله به نام روزالیا لومباردو وجود دارد که در سال 1920 در اثر بیماری ذات الریه درگذشت و پدرغگین و ناراحتش درخواست کرد که او را مومیایی نمایند. ارگان های درون بدن او تا به امروز دست نخورده به جای مانده است و بعضی معتقدند اگر به او نگاه کنید، می بینید که چشم هایش را برای لحظه ای باز می نماید.

4. فلورانس ایرنه فورد

فلورانس ایرنه فورد، در قبرستان شهر ناچز در می سی سی پی دفن شده است و گفته می گردد این دختر 10 ساله از طوفان می ترسید و از ترس به آغوش مادرش پناه می برد. وقتی او بر اثر تب زرد از جهان دفت، مادرش قبری برای او ساخت که به وسیله یک راه پله به محل تابوت او می رسید تا بتواند در زمان وقوع طوفان، به تماشا او برود تا نترسد.

5. دختر بچه گمنام

دو ماهیگیر در سال 1977، با یک کیسه زباله شناور در رودخانه برخورد کردند و آن را برداشتند. درون این کیسه، جسد یک دختر بچه بود. او هیچ هویتی نداشت و در قبرستان اوسکالوسا به خاک سپرده شد. روی سنگ قبر او نوشته شده است دختر بچه گمنامی که در ماه مه 1977 در رودخانه دیلاور پیدا شد.

6. ماری الیس

ماری الیس اولین بار 186 سال قبل در میان درخت ها و مشرف به رودخانه راریتان به خاک سپرده شد، اما این محل در مدت زمان کوتاهی با تغییر و تحولات زیادی روبه رو شد. در اوایل قرن بیستم، تمام محدوده اطراف این قبر به پارکینگ تبدیل شد و الان یک تکه زمین است که اطرافش چیزی جز سیمان نیست. قبر او هم اکنون در مقابل تئاتر Loews واقع شده است.

7. تانا توراجا

دیدگاه مردم توراجا نسبت به مرگ، با مردم جهان کاملا فرق دارد. یکی از مراسم های تدفین آنها، درختان کودک نام دارد که جسد نوزادانی که هنوز دندان درنیاورده اند درون سوراخ تنه درخت قرار می گیرد و با یک تکه برگ نخل پوشانده می گردد. باور آنها بر این است که جسد کودک به بخشی از این درخت درمی آید.

8. سر پرسی فلورنس شلی

مری شلی (نویسنده کتاب فرانکنشتاین) پس از مرگ همسرش، سر پرسی فلورنس شلی، جسد او را سوزاند اما قلبش نسوخت، به همین علت قلب او را همه جا با خود به همراه داشت. در نهایت، این قلب به پسرش رسید. در قبر این پسر به غیر از قلب پدرش که همراهش بوده است، هیچ چیز خاص دیگری وجود ندارد.

9. کاتاکومب های پاریس

کاتاکومب های پاریس (Catacombs of Paris) در زیر خیابان های این شهر واقع شده است و محل تدفین 6 تا 7 میلیون پاریسی است. در این محل، جمجمه ها و استخوان ها مثل یک دیوار روی هم قرار گرفته اند. بخشی از این کاتاکومب ها برای بازدید عموم باز هستند.

10. مقبره اولین امپراتور چین

چینی های باستان برای تدفین اولین امپراتور خود، آغاز به ساخت یک مقبره عجیب و غریب کردند که به وسیله مجسمه هایی از ارتش تراکوتا و همینطور رودخانه ای از جیوه روان محافظت می شد. در بالای این مقبره، تله های خیلی زیادی برای افرادی که قصد ورود به آن را داشتند، گذاشته بودند.

11. کاتاکومب های کاپوچین پالرمو

در کاتاکومب های کاپوچین پالرمو (Capuchin Catacombs of Palermo)، اجساد مردگان را به دیوارها کوبیده اند. در این محل حدود 8000 جسد روی نیمکت ها نشسته اند، روی طبقه ها خوابیده اند یا درون تابوت های باز آرمیده اند.

12. استودان سدلک

استودان سدلک که به کلیسای استخوان معروف است، قبرستانی در جمهوری چک است که لوستر آن از استخوان هاس بدن انسان ساخته شده است. حدود 40 تا 70 هزار اسکلت انسان در این استودان وجود دارد. در سال 1870 میلادی منبت کاری به نام فرانتیشک رینت (František Rint) از سوی خانواده شوارتزنبرگ (Schwarzenberg) استخدام شد تا کلیسا را با استخوان ها تزئین کند که این تزئینات تا به حال در این کلیسا موجود است.

13. شهر مردگان

دارگاوس در روسیه را به شهر مردگان می شناسند و با 3 ساعت رانندگی در جاده خطرناک و مخفی آن می توان به این محل رسید. بخش اعظمی از این روستا به خاطر شیوع طاعون، قبرستان و خانه های قرنطینه است و بیماران مبتلا مجبور به اقامت در این خانه ها تا زمان مرگ بودند.

منبع: کجارو / list25.com

به "عجیب ترین قبرهایی که در جهان وجود دارد (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین قبرهایی که در جهان وجود دارد (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید