اجراء تئاتر آسمان هشتم با استقبال خوب زائران در حرم مطهر رضوی

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، تهیه کننده تئاتر آسمان هشتم گفت: این نمایش آئینی در 2 شب نخست اجرای خود در حرم مطهر رضوی با استقبال زیاد زائران روبرو شده است.

اجراء تئاتر آسمان هشتم با استقبال خوب زائران در حرم مطهر رضوی

محمد برومند تهیه کننده تئاتر آسمان هشتم گفت: اجرای نمایش آسمان هشتم به کارگردانی رضا صابری از 2 شب گذشته با حمایت آستان قدس رضوی و شهرداری مشهد در پارکینگ شماره چهار حرم مطهر رضوی آغاز شده و تا روز شهادت امام رضا (ع) هر شب به صورت رایگان اجرا می شود.

او اضافه نمود: داستان این نمایش در رابطه با ورود امام رضا (ع) به خراسان و اتفاقات پس از آن تا زمانی که به شهادت می رسند، است و در هشت تابلو، هشت فراز مهم زندگی امام رضا (ع) به مدت 60 دقیقه به نمایش درمی آید.

تهیه کننده نمایش آسمان هشتم ادامه داد: نمایش هایی که در سال های گذشته اطراف حرم مطهر اجرا می شد، کار های کوتاه 10 دقیقه ای بود که تئاتر محسوب نمی شد بلکه میان پرده کوتاه بود، اما امسال رضا صابری با یک گروه 100 نفره پای کار آمده و این اثر هم اکنون به نوعی به جشنواره تئاتر فجر نیز دعوت شده است.

محمد برمند بیان نمود:برخی مواقع مطرح می شود که نمایش های مذهبی ممکن است از لحاظ فنی ضعیف تر باشد و تمرکز خود را بر درگیر کردن احساسات مخاطب قرار دهد، اما نمایش آسمان هشتم اینگونه نیست، در واقع تلاش کرده ایم که ابتدا اثری هنری تولید کنیم که مخاطب را جذب کند و سپس به فکر مسائل دیگر باشیم. کیفیت کار در این نمایش برای ما حائز اهمیت بسیاری بوده و خدا را شکر می کنیم که به گواه خادمان حرم این نمایش قابل مقایسه با آثاری که تا به امروز تولید شده نیست.

او شرح داد: اطلاع دارم که مدیران آستان قدس رضوی در نظر دارند یک مرکز دائمی اجرای نمایش های مذهبی و آئینی در حرم مطهر رضوی تاسیس کنند که این موضوع یکی از آروز های من نیز بوده است ،در این صورت زائری که به مشهد سفر می کند، می تواند هر روز یک اثر نمایشی را تماشا کند و به این شکل بیشتر با فرهنگ رضوی آشنا شود.

وبلاگ تالار پذیرایی خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اجراء تئاتر آسمان هشتم با استقبال خوب زائران در حرم مطهر رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجراء تئاتر آسمان هشتم با استقبال خوب زائران در حرم مطهر رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید