پولیتیکو: ترامپ ترغیب به پذیرش شکست می شود

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، تارنمای پولیتیکو در گزارشی با اشاره به پیشتازی بایدن در ایالت های کلیدی همچون پنسیلوانیا و جورجیا، نوشت: به جز اندکی از افراد نزدیک به ترامپ، سایر مشاوران وی او را ترغیب به پذیرفتن و آماده شدن برای شکست می کنند.

پولیتیکو: ترامپ ترغیب به پذیرش شکست می شود

به نقل از تارنمای پولیتیکو، تنها تعداد اندکی از کسانی که در حلقه نزدیک دونالد ترامپ هستند، وی را ترغیب به نپذیرفتن شکست می کنند.

درون ستاد مبارزات انتخاباتی ترامپ یک واقعیت دردناک در حال پذیرفته شدن است. گزارش ها نشان می دهد در حالی که مقامات ارشد کارزار مبارزات انتخاباتی وی همراه با وکلا درگیر بحث در خصوص گزینه های قانونی رییس جمهوری برای مخالفت بر سر آرای الکترال هستند، سایر اعضای کارزار وی منتظر هستند که ترامپ چه زمانی شکست را اعلام می کند. ترامپ که در حال حاضر 214 رای الکترال را از آن خود کرده، تا به امروز از قبول هرگونه شکست احتمالی در انتخابات سر باز زده و دعاوی قانونی برای شکایت از به ادعای وی تقلب در انتخابات را آغاز کرده است.

اما در دفتر وی شرایط به گونه دیگری است. یکی از مقامات ارشد کارزار انتخاباتی ترامپ که نخواست نامش فاش شود، در این خصوص گفت: به استثنای موارد عمده تقلب، حالا دیگر همه چیز تمام شده و یک روز هم گذشته است. بیشتر مردم آگاه هستند. اما پذیرش شکست برای برخی افراد بیشتر طول می کشد. بسکمک پشت میزهای خود نشسته و منتظر اعلام شکست هستند.

ترامپ که در شب انتخابات و روزهای پس از آن ادعای پیروزی را داشت، اکنون اذعان داشته است: احساس من این است که ما شکست خوردیم. این مشاور گفت که او عقیده ترامپ مبنی بر تاثیر منفی همه گیری کرونا بر روی تغییرات در قانون رای گیری و استفاده از رای گیری پستی را قبول دارد.

در این میان تنها تعداد اندکی از حلقه نزدیکان ترامپ از جمله رودی جولیانی وکیل شخصی وی به طرز لجوجانه ای او را ترغیب می کنند تا شکست را نپذیرد.

برخی مشاوران ترامپ با تیره و تار خواندن جو کارزار مبارزات انتخاباتی ترامپ بر این باور هستند که تغییر فضای این کارزار پنجشنبه شب کلید خورد؛ زمانی که ترامپ در یک نشست مطبوعاتی کوتاه به شیوه اشتباهی خود را پیروز انتخابات خواند و به ادعاهای بی اساس تقلب در انتخابات دامن زد. در پی نشست مطبوعاتی وی، جو بایدن رقیب انتخاباتی دموکرات ترامپ، در اوایل صبح جمعه در ایالت های مهمی همچون پنسیلوانیا و جورجیا از او پیشی گرفت و به این ترتیب با رشد آرای الکترال بایدن، وی بیش از پیش به کاخ سفید نزدیک شد.

یکی از مشاوران ستاد مبارزات انتخاباتی ترامپ گفت: بدیهی است که در جورجیا و پنسیلوانیا باد مخالف علیه ما در حال وزیدن است اما با این وجود ما می توانیم شکایت خود را در دادگاه مطرح کنیم.

اما مشاور دوم مبارزات انتخاباتی گفت: پیروزی در دادگاه بعید است. وی اضافه کرد: ترامپ در خصوص تقلب در آرا همچنان صحبت خواهد کرد و بعد به فلوریدا رفته و در آنجا همچنان یکی از پرنفوذترین جمهوری خواهان کشور خواهد بود.

وی همچنین در خصوص عدم تمایل ترامپ در اعتراف به شکست، تاکید کرد این امر سبب نگرانی برخی دستیاران وی در خصوص انتقال قدرت شده است؛ موضوعی که باید تا پیش از مراسم تحلیف ریاست جمهوری در ژانویه (دی ماه) اتفاق بیفتد.

یکی دیگر از مشاوران ستاد مبارزات انتخاباتی ترامپ گفت که وی ممکن است از ملاقات با بایدن امتناع ورزد و در مراسم تحلیف وی هم شرکت نکند اما بعید است در امر انتقال دولت دخالت کند.

در همین حال دونالد جونیور ترامپ فرزند ترامپ، ضمن انتقاد شدید از جمهوری خواهان به دلیل حمایت نکردن از پدرش، بار دیگر ادعای تقلب را در انتخابات عنوان کرد.

دقایقی پس از ادعاهای پس ترامپ، نیکی هیلی سفیر پیشین سازمان ملل متحد، تام کاتن سناتور جمهوری خواه و برخی دیگر این ادعاها را تکرار کردند. سناتور لیندزی گراهام هم در این خصوص گفت: 500 هزار دلار به صندوق دفاع حقوقی رییس جمهوری برای پیگیری چالش های آرا کمک خواهد کرد.

اما یکی دیگر از مشاوران ترامپ که نخواست نامش فاش شود طرح دعوی را در داگاه کاری بی فایده و زمابنر دانست و تاکید کرد در چنین شرایطی دو نبرد پیش روی ماست؛ یکی نبرد برای شمارش مجدد آرا و دیگری دادگاه افکار عمومی.

اما کارزار مبارزات انتخاباتی ترامپ بارها و بارها اعلام کرده است، خود را برای نبردی طولانی در دادگاه ها آماده می کند حتی اگر بایدن در این رقابت ها پیشتاز باقی بماند و از آستانه 270 رای الکترال که برای پیروزی کفایت می کند هم عبور کند.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "پولیتیکو: ترامپ ترغیب به پذیرش شکست می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پولیتیکو: ترامپ ترغیب به پذیرش شکست می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید