نکات مهم دکوراسیون اتاق نشیمن

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، نحوه چیدمان اسباب و وسایل در اتاق نشیمن، نقش بسیار پررنگی را در ایجاد آرامش و حس مثبت ایفا می کند.

نکات مهم دکوراسیون اتاق نشیمن

چیدمان اتاق نشیمن

اتاق نشیمن از جمله مکان هایی است که بیشتر افراد سعی می کنند آن را به بهترین شیوه بچینند. اتاق نشیمن باید علاوه بر راحتی، جذاب و زیبا نیز باشد؛ زیرا در این قسمت از خانه، خانواده و دوستان دور یکدیگر جمع می شوند. از مبلمان گرفته تا کمدها، تمام قسمت ها باید سبک طراحی مورد نظر را منعکس کنند و کاربردی باشند. به این منظور در این مطلب وبلاگ تالار پذیرایی قصد داریم مهم ترین نکات دکوراسیون اتاق نشیمن را با شما در میان بگذاریم. با ما همراه باشید.

داشتن طرح و نقشه

داشتن طرح و نقشه مهم ترین مرحله چیدمان اتاق نشیمن است. مطمئن شوید که چه نوع سبکی را می خواهید در طراحی داخلی اجرا کنید. علاوه بر آن سایز اتاق و بهترین فضاها را نیز در نظر بگیرید. آیا این اتاق به پنجره یا راهرو منتهی می شود و یا گزینه های معماری دیگری که انتخاب های شما را محدود می کنند نیز وجود دارند؟ لیستی از مبلمان، اکسسوری ها و آثار هنری را که می خواهید در این مکان قرار دهید تهیه و علاوه بر آن در مورد بودجه خود و اینکه کدام المان در اولویت قرار گرفته است تصمیم گیری و اگر بر تمام این موارد اشراف کامل دارید، می توانید نسبت به خرید اقدام کنید.

تمرکز بر کاربرد

یکی از مهم ترین نکات دکوراسیون اتاق نشیمن تمرکز بر کاربرد است. استفاده بیش از حد از میز و صندلی باعث ایجاد هرج و مرج در فضا خواهد شد. اگر نمی توانید به راحتی در اتاق قدم بزنید و یا کمدها و کشوها را باز کنید، باید برای حذف چند عدد مبل تصمیم بگیرید. راحتی و آسایش به معنای بودن در مکانی شلوغ نیست و حضور مبلمانی که فضا را بیش از انتظار اشغال کرده اند، حس راحتی را از شما دور خواهد کرد. هنگام اضافه کردن هر المان به فضای اتاق ابتدا باید کاربرد، موقعیت و ویژگی های آن را در نظر بگیرید.

رنگ در دکوراسیون اتاق نشیمن

استفاده درست و هوشمندانه از رنگ ها یکی دیگر از مهم ترین نکات دکوراسیون اتاق نشیمن است. آیا می خواهید به اتاق روح و جان ببخشید؟ ایجاد سایه ای از یک رنگ و تزئین آن با سایه های دیگر حسی آرامش بخش در فضا ایجاد می کند. اما این کار تنها راه استفاده از رنگ ها نیست. دیوارها و مبلمانی که رنگ آن ها خنثی است، با وسایل و فرش رنگارنگ، جلوه ای زیبا به خود می گیرند. این کار بهترین گزینه برای تغییر دکوراسیون به طور مداوم است؛ زیرا اجزای اصلی وقتی رنگشان عوض شود، نمایی منحصربه فرد به تصویر می کشند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات مهم درباره استفاده از رنگ های گرم در دکوراسیون، رنگ های گرم در دکوراسیون داخلی را مطالعه کنید.

استفاده از آثار هنری

آثار هنری از جمله مهمترین المان ها در هویت بخشیدن به اتاق نشیمن به شمار می آیند؛ زیرا آن ها حسی از زندگی و هیجان به فضا می بخشند. البته حواستان باشد به جای پر کردن کل دیوار با قاب عکس و تابلوهای هنری، بهتر است بخشی از دیوار را نیز خالی بگذارید.

اضافه کردن صندلی

حتی اگر اتاق نشیمن شما کوچک است، صندلی باید بخشی از چیدمان آن باشد. این یکی از مهم ترین نکات دکوراسیون نشیمن است. این وسیله کاربردی به راحتی قابل جابه جایی است و می توان آن را در هر نقطه از اتاق قرار داد. اگر اتاق شما به اندازه کافی فضا دارد، اضافه کردن مکانی دنج برای نشیمن حسی گرم و صمیمی به آن خواهد بخشید. در اتاق نشیمن های بزرگ می توان دو فضای مجزا برای نشستن و دورهمی ایجاد کرد.

قفسه کتاب

اگر فضای کافی برای قفسه کتاب دارید، حتما آن را در اتاق تعبیه کنید. قفسه کتاب فضای اتاق را شخصی می کند و به آن هویت می بخشد. یک قفسه کتاب چه بزرگ و چه کوچک و باریک باشد یا عریض، می تواند فضایی مناسب برای قرار دادن کتاب و اشیای جانبی مورد علاقه شما فراهم کند. وسایلی مانند چراغ مطالعه، لوازم صوتی تصویری، گلدان و … را می توان در این قفسه ها قرار داد.

اضافه کردن بافت

داشتن بافت امری بسیار مهم برای دکوراسیون اتاق نشیمن است. با استفاده از بافت می توان به فضا بعد و حسی از لامسه اضافه کرد و به اسباب و اثاثیه ای که سطحی صاف و صیقلی دارند کمی جذابیت و گرما بخشید. یک قالیچه با پرزهای نرم، کوسن های گلدوزی شده و لوازم جانبی مانند چراغ رومیزی که پایه آن پوشیده از قطعات چوب است، فضا را زیبا می کند. تمام این عناصر جذابیت اتاق را دوچندان کرده و به آن گرما و صمیمیت می بخشند.

کاناپه

کاناپه نقطه کانونی یک اتاق نشیمن است، از این رو باید مناسب و راحت باشد. در انتخاب کاناپه علاوه بر رنگ و سبک، باید سایز آن را نیز مد نظر قرار دهید. رایج ترین مدل کاناپه، مدل دو تا سه نفره آن است. قبل از انتخاب کاناپه محل قرارگیری آن را اندازه گیری و متناسب با فضا نسبت به خرید آن اقدام کنید.

منبع: پیام دلتا

به "نکات مهم دکوراسیون اتاق نشیمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات مهم دکوراسیون اتاق نشیمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید