لاری: تهران در شرایط سخت کرونایی قرار گرفته است، 54 درصد پروتکل ها را رعایت نمی نمایند

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به شیب صعودی موارد ابتلا و بستری بیماران کرونایی در تهران گفت: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان تهران 46 درصد گزارش شده که پایین تر از میانگین کشوری است.

لاری: تهران در شرایط سخت کرونایی قرار گرفته است، 54 درصد پروتکل ها را رعایت نمی نمایند

به گزارش خبرنگار اجتماعی وبلاگ تالار پذیرایی، سیما سادات لاری با حضور در شبکه خبر گفت: پس از گذر از خیز اول بیماری در اسفند ماه سال گذشته و خیز دوم در تیر ماه امسال در استان تهران، از اوایل شهریور ماه نمودار موارد ابتلاء و بستری روزانه در این استان مجدداً فرایند صعودی به خود گرفته است و شیب صعودی موارد ابتلاء و بستری در استان تهران به شکل نگران کننده ای در حال امتداد است.

وی با اشاره به اینکه مطمئناً در صورت تداوم این فرایند افزایشی، شاهد بالا رفتن موارد مرگ و میر ناشی از بیماری کووید -19 در این استان طی هفته های آینده خواهیم بود ادامه داد: در حال حاضر شهرستان های تهران، پیشوا، دماوند، ری، شمیرانات، شهریار، فیروزکوه و ورامین در شرایط قرمز و شهرستان های رباط کریم و پاکدشت در شرایط هشدار بیماری قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان تهران 46 درصد گزارش شده است که پایین تر از میانگین کشوری است. همچنین طبق آنالیز های اجرا شده، استفاده از ماسک توسط مردم استان تهران در مراکز و اماکن عمومی 59 درصد و در وسایل نقلیه عمومی 50 درصد است. همچنین میزان استفاده از ماسک توسط کارمندان ادارات و بانک ها 79.4 درصد و صنوف و صنایع 45 درصد گزارش شده است که میزان استفاده در این دو گروه یاد شده در استان، پایین تر از میانگین کشوری است.

وی با اشاره به اینکه طبق آخرین اطلاعات دریافتی، بروز موارد مثبت بستری در استان تهران بالاتر از میانگین کشوری است گفت: در حال حاضر تعداد 4605 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان تهران بستری هستند که تعداد 912 نفر از این بیماران به دلیل شرایط بالینی نامناسب در بخش مراقبت های ویژه حضور دارند.

لاری گفت: عادی انگاری شرایط بزرگترین سد مبارزه با بیماری کووید -19 است و متأسفانه این موضوع مدتی است که دامن گیر مردم کشورمان شده است. در حالیکه همانطور که بار ها اعلام نموده ایم، این بیماری فعلاً هیچگونه دارو و واکسن قطعی ندارد؛ بنابراین باید سبک زندگی مان را با شرایط خاص حاکم بر دنیا امروز تطبیق دهیم. امیدواریم با تقویت و نهادینه شدن تعهد لازم در عمل به توصیه های بهداشتی از سوی مردم شاهد توقف شیوع گسترده بیماری در کشور باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "لاری: تهران در شرایط سخت کرونایی قرار گرفته است، 54 درصد پروتکل ها را رعایت نمی نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاری: تهران در شرایط سخت کرونایی قرار گرفته است، 54 درصد پروتکل ها را رعایت نمی نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید