صالحی امیری: لفظ دوپینگ را در خصوص قهرمان کاراته به کار نبریم، از قهرمانان ناشنوا مراقبت می کنیم

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، رئیس کمیته ملی المپیک گفت: نباید درباره قهرمان کاراته ایران که با تجویز پزشک دارو مصرف کرد، لفظ دوپینگی را به کار برد.

صالحی امیری: لفظ دوپینگ را در خصوص قهرمان کاراته به کار نبریم، از قهرمانان ناشنوا مراقبت می کنیم

به گزارش خبرنگار ورزشی وبلاگ تالار پذیرایی، سیدرضا صالحی امیری در حاشیه مراسم بدرقه تیم های کشتی آزاد و فرنگی ناشنوایان به مسابقات جهانی گفت: با برخی مقامات دولتی جلسه برگزار کردیم و مدام از قهرمانان ناشنوا مراقبت می کنیم. با رئیس فدراسیون، هیئت رئیسه و نماینده مجلس صحبت می کنیم تا این مجموعه مراقبت گردد. ناشنوایان جامعه بزرگی هستند و ما باید زبان آنها باشیم. خدا را شاکرم که در 2 سال اخیر فدراسیون ناشنوایان جهش داشته و باید سرعت این جهش بیشتر گردد.

وی اضافه نمود: باور دارم اگر به قهرمانان ناشنوا امکانات نرم افزاری و سخت افزای بدهیم و از آنها حمایت معنوی کنیم، معادل فدراسیون های قهرمانی خواهند درخشید. فقط باید فضا و بسترمهیا گردد و این هم احتیاجمند انگیزه است. احساس می کنیم یاری به این قشر وظیفه انسانی و اخلاقی است و بودجه این فدراسیون را تقریباً 5 برابر کردیم. بودجه 200 میلیونی فدراسیون ناشنوایان را به بالای یک میلیارد رساندیم و قول دادیم این مبلغ را هم افزایش دهیم. با همه دستگاه ها و دولت هم در ارتباط هستیم تا استخدام این افراد را تسهیل کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: در حرکتی سمبلیک در کمیته ملی المپیک یکی از این قهرمانان را استخدام کردیم و از دستگاه های مختلف هم درخواست کردیم این قهرمانان را استخدام نمایند. اشتغال و ازدواج این عزیزان بسیار مهم است. باید مجموعه مسائل ناشنوایان را به اسم یک نگاه انسانی و اخلاقی با یکدیگر ببینیم و نزد خداوند جوابگو باشیم. مراسم امروز تجلیلی از این عزیزان بود تا بدانند ما قدردان زحمات آنها هستیم.

صالحی امیری در مورد شرایط کاروان المپیکی کشورمان گفت: هر روز جلسه داریم و امروز هم جلسه ای در این خصوص داشتیم. همه توان و ظرفیت ما به کار گرفته شده تا بتوانیم در توکیو کام ملت را شیرین کنیم. در حال حاضر در تپه های عباس آباد حرکت فرهنگی گسترده ای در حال اجرا است. 14 برنامه در تپه های عبا س آباد و چهار برنامه را در توکیو تعریف کردیم و فدراسیون ها در اوج آمادگی خود هستند.

وی ادامه داد: دو مورد در ژیمناستیک و کاراته و یک مورد برای سهراب مرادی در وزنه برداری مشکلاتی به وجود آمد که این حوادث طبیعی است و شکل می گیرد. کاروان ما با انگیزه حداکثری و با شعار ایران برای همه یا همه برای ایران که یعنی همه دلبسته این سرزمین هستیم و با شعار نمادین ستارگان ایران زمین که قهرمانان، جانبازان و شهدا و ملت ما همه ستارگان ایران زمین هستند، در المپیک حاضر می شود. جام مرجان هم نماد ما شد که نمادی سه هزار ساله است. وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و 15 فدراسیونی سهمیه گرفتند، همه توان خود را به میدان آوردند و منتظر هستیم در توکیو کام ملت شیرین گردد.

رئیس کمیته ملی المپیک در مورد مثبت شدن تست دوپینگ ورزشکاران کاراته و تکواندو گفت: قوانین بین المللی است و این نیست که ما بتوانیم به کسی وعده دهیم. با تلاشی که انجام شد در نهایت 20 ماه محرومیت قهرمان کاراته به 12 ماه کاهش پیدا کرد. قهرمان کاراته ما که مشمول این جریمه شد، قهرمان با اخلاقی است و واقعاً دوپینگ نکرد، بلکه با توصیه و تجویز پزشک دارویی برای بیماری خاص مصرف می کرد. دکتر او قول داده بود این دارو مشمول دوپینگ نخواهد شد. چندین تست این قهرمان هم منفی بود و فقط یک تست او مثبت اعلام شد و به همین دلیل لفظ دوپینگ را برای قهرمان بااخلاق کاراته استفاده نکنیم.

صالحی امیری گفت: یک اشتباه سهوی صورت گرفت و باید مراقبت بیشتری به وسیله فدراسیون کاراته و پزشک مربوطه صورت می گرفت. این مراقبت صورت نگرفت و این اتفاق برای قهرمان ما افتاد. در مورد سهراب مرادی هم دو بار او را به آلمان اعزام کردیم و شخصاً با توجه به اهمیت موضوع سهراب با پزشک او صحبت می کردم، اما در نهایت مصدوم شد. حسن یزدانی اما مسئله ای ندارد و حمیده عباسعلی هم در شرایط خوبی است. در هر کاروانی این مسائل طبیعی است و در آستانه المپیک مهمترین احتیاج ما آرامش است. از اصحاب رسانه خواهش می کنم فضای کاروان را در آستانه اعزام به سمت ثبات و آرامش ببرند و از حاشیه پرهیز نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "صالحی امیری: لفظ دوپینگ را در خصوص قهرمان کاراته به کار نبریم، از قهرمانان ناشنوا مراقبت می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صالحی امیری: لفظ دوپینگ را در خصوص قهرمان کاراته به کار نبریم، از قهرمانان ناشنوا مراقبت می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید