خبرنگاران 314 سرویس بهداشتی و حمام در مهمانشهر تربت جام به بهره برداری رسید

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، مشهد- خبرنگاران- 314 سرویس بهداشتی و حمام در مهمانشهر تربت جام ویژه اتباع افغانستانی به بهره برداری رسید.

خبرنگاران 314 سرویس بهداشتی و حمام در مهمانشهر تربت جام به بهره برداری رسید

مدیرکل اتباع و امور مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی روز سه شنبه در افتتاح این طرح در گفت و گو با وبلاگ تالار پذیرایی گفت: برای بهره برداری این تعداد سرویس بهداشتی و حمام که در فضای داخلی ساختمان مسکونی مهاجرین خارجی ساخته شده هشت میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است.

محمد تقی هاشمی اضافه کرد: خیریه سیدالشهدا (ع) و گروههای جهادی ایرانی و افغانستانی در این امر خیر و خداپسندانه سهیم بوده اند.

وی به مسائل بیمه ای بعضی از اتباع خارجی استان خراسان رضوی اشاره نمود و ادامه داد: با پرداخت 25 میلیارد ریال جمعیتی افزون بر دو هزار و 500 نفر از مهاجران خارجی استان خراسان رضوی بیمه شده و تحت پوشش خدمات مختلف بیمه ای قرار گرفتند.

مدیرکل اتباع و امور مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: باتوجه به فضای محدود بعضی از واحدهای مسکونی اتباع و مهاجران کشور افغانستان در مهمانشهر تربت جام، واحدهای مسکونی پیش بینی شده از 28 مترمربع به 65 متر مربع در حال افزایش است که گروههای جهادی عملیات ساخت و بازسازی را آغاز نموده اند.

هاشمی به مرحله دوم رزمایش مواسات و همدلی در خراسان رضوی اشاره نمود و اضافه کرد: ساکنان مهمانشهر تربت جام جزء اقشار آسیب پذیر و احتیاجمند هستند که به یاری های مومنانه احتیاج دارند.

وی ادامه داد: با مساعدت خیرین، سه کارگاه تولیدی با رویکرد صادرات در مهمانشهر تربت جام فعال شده که نقش به سزایی در اشتغالزایی خانواده های این فضای اردوگاهی داشته است.

مدیرکل اتباع و امور مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: مهمانشهر اتباع خارجی کشور افغانستان که در شهرستان تربت جام و در نزدیکی مرز افغانستان واقع شده در محافل بین المللی از صندلی خاصی برخوردار است ولی امکانات موجود در آن درخورشان اتباع و نظام جمهوری اسلامی ایران نیست که باید به همت خیرین و نیکوکاران این مکان ساماندهی گردد.

هم اکنون بیش از چهار هزار نفر از امکانات بهداشتی، آموزشی اردوگاه مهمانشهر تربت جام برخوردار هستند.

مهمانشهر اتباع کشور افغانستان در فاصله 10 کیلومتری شهر تربت جام در زمینی به مساحت 100 هکتار و گنجایش اسمی 15 هزار نفر در سال 1373 توسط دولت جمهوری اسلامی ایران ساخته شد.

شهرستان تربت جام در 165 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 314 سرویس بهداشتی و حمام در مهمانشهر تربت جام به بهره برداری رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 314 سرویس بهداشتی و حمام در مهمانشهر تربت جام به بهره برداری رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید