خبرنگاران سالیوان بر تمامیت ارضی اوکراین تاکید کرد

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، نیویورک- خبرنگاران- سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت جیک سالیوان در تماس با دفتر رئیس جمهوری اوکراین بر حاکمیت و تمامیت ارضی آن کشور تاکید کرد.

خبرنگاران سالیوان بر تمامیت ارضی اوکراین تاکید کرد

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، امیلی هورن شامگاه دوشنبه با اعلام خبر تماس تلفنی مشاور امنیت ملی آمریکا با آندری یرماک رئیس دفتر رئیس جمهوری اوکراین، اضافه کرد: او بر حمایت بی دریغ ایالات متحده از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین و آرمان های یورو-آتلانتیک را در برابر تهاجم مداوم تأیید کرد.

وی ادامه داد: سالیوان همچنین تعهد دولت بایدن را برای احیای مجدد مشارکت استراتژیک در حمایت از برنامه ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین برای مقابله با فساد و اجرای برنامه اصلاحات که عدالت، امنیت و رفاه را به مردم اوکراین ارائه می دهد، اعلام کرد.

موضوع فساد در اوکراین، یکی از مسایلی است که دونالد ترامپ در رقابت های انتخاباتی کوشید پای هانتر بایدن فرزند رئیس جمهوری فعلی آمریکا را به آن باز کند.

وی مدعی بود که پسر بایدن در شرکت بوریسما بزرگترین شرکت خصوصی تولید گاز، بر اساس زد و بندها و رانت وارد شده است و درآمد زیادی را بدون داشتن تجربه و اطلاعات کاری، به دست آورده است.

همین ادعا که متعاقب نگه داشتن کمک های نظامی آمریکا به اوکراین برای واداشتن دولت کی اف به تحقیق درباره فرزند بایدن مطرح شد، مجلس نمایندگان آمریکا را بر آن داشت تا برای نخستین بار، ترامپ را مورد استیضاح قرار دهند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران سالیوان بر تمامیت ارضی اوکراین تاکید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سالیوان بر تمامیت ارضی اوکراین تاکید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید