جان بولتون: استیضاح دوم ترامپ نیز بی نتیجه است

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا در دوران دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین این کشور، استیضاح دوم او را در سنا مانند محاکمه بار اول، بی فایده و غیرمنطقی توصیف کرد.

جان بولتون: استیضاح دوم ترامپ نیز بی نتیجه است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ تالار پذیرایی از تارنمای ان پی آر؛ بولتون گفت من هیچ سخنی در باره استدلال پرسرو صدای ترامپ در باره دزدیده شدن انتخابات سوم نوامبر 2020 (13 آبان) توسط جو بایدن رقیب دمکرات او ندارم.

بولتون همچنین به کوشش شخص ترامپ برای تقلب در انتخابات به نفع خود با طرح ادعا هایی مانند تقلب و نیز تهدید مقام های انتخاباتی و یا تحریک به خشونت در 6 ژانویه (17 دی) برای جلوگیری از تائید آرای مجمع گزینشگران (الکترال کالج) یا کوشش های گوناگون ترامپ برای تبدیل وزارت دادگستری به بنگاه حقوقی خصوصی خود اشاره نمود.

بولتون افزون بر عهده دار بودن سمت مشاور امنیت ملی ترامپ در بخشی از دوره ریاست جمهوری ترامپ وی، نماینده پیشین ایالات متحده در سازمان ملل متحد و نویسنده کتاب اتاقی که در آن رخ داد نیز بود.

پس از تصویب دومین استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا به اتهام تحریک برای شورش، سنا به این اتهام رسیدگی می نماید.

در صورتی که 67 سناتور به مجرم بودن ترامپ رای موافق بدهند، او از مزایای رئیس جمهوری محروم خواهد شد و سناتور ها می توانند او را از حضور در تمام رقابت های انتخاباتی این کشور محروم سازند.

پیرو توافق سران دموکرات و جمهوری خواه سنا که مورد حمایت بایدن قرار گرفته است، محاکمه ترامپ در 21 بهمن ماه برگزار خواهد شد. در این فاصله دادستان های منتخب مجلس نمایندگان و همچنین وکلای مدافع ترامپ می توانند مستندات و دفاعیات خود را آماده نمایند.

ترامپ، تنها رییس جمهوری در تاریخ ایالات متحده است که در دوره چهار ساله اش، 2 بار استیضاح شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "جان بولتون: استیضاح دوم ترامپ نیز بی نتیجه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جان بولتون: استیضاح دوم ترامپ نیز بی نتیجه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید