برترین زمان سفر به دوحه قطر

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، شهر دوحه (Doha) مرکز قطر است و در سال های اخیر پیشرفت های زیادی داشته و به یکی از برجسته ترین شهرهای دنیا تبدیل شده است. موقعیت جغرافیایی و شرایط آب وهوایی قطر به نحوی است که برای سفر به آنجا باید برترین زمان را انتخاب کرد تا بیشترین لذت را از سفر برد. برترین زمان سفر به دوحه و در کل خود قطر، از مهر ماه تا اواخر فروردین است. در این مدت، دمای هوا در برترین شرایط خود واقع شده است و سطح رطوبت پایین است و قدم زدن در زیر آفتاب آزاردهنده نیست.

برترین زمان سفر به دوحه قطر

شهر دوحه به گونه ای نیست که مورد هجوم گردشگران قرار بگیرد و شلوغ گردد، از همین رو لازم نیست در خارج از فصل شلوغی و اوج گردشگری به آنجا سفر کرد. هرچند اگر قصد دارید تا خارج از این مدت زمان یعنی مهر تا فروردین ماه به دوحه سفر کنید و از خلوتی اماکن مختلف آن لذت ببرید، باید در بین ماه های تیر و مرداد به آنجا بروید که بسیار خلوت است ولی درجه دمای هوا به حدود 46 درجه سیلیسیوس در سایه می رسد.

در این موقع از سال بیشتر ساکنین محلی و بعلاوه کارگران مهاجر از اینجا می فرایند و در ماه های خنک تر سال باز می گردند. همین سبب شده تا بسیاری از هتل ها و جاذبه های گردشگری دوحه قطر خالی باشند. در ماه های گرم تابستانی قیمت هتل ها اندکی از ماه های سرد سال مقرون به صرفه تر هستند.

آب وهوای دوحه قطر

آب وهوای خشک، نیمه گرمسیری و بیابانی دوحه می تواند برای بسیاری از گردشگران آزاردهنده باشد، به خصوص اگر در بین ماه های اردیبهشت تا شهریور به آنجا سفر کنید. در این موقع از سال، سطح دمای هوا و بعلاوه رطوبت بسیار زیاد و سوزان می گردد.

حتی در ماه های زمستانی و سرد سال نیز دمای هوا به ندرت به زیر 14 درجه سیلیسیوس می رسد و تنها در چند روز از این ماه ها شاهد بارش باران خواهید بود. اندازه حدبیشتری بارش باران در دوحه قطر حدود 4 اینچ در سال است. البته گاهی اوقات بارش باران به حدی زیاد است که باعث می گردد کشتی رانی و دریانوردی در آب های قطر امکان پذیر نباشد .

بین مهر تا فروردین ماه، آب وهوای دوحه قطر در برترین حالت خود واقع شده است. هر روز آفتابی است و سطح رطوبت پایین است. البته دمای هوا همچنان بین 15 تا 20 درجه سیلیسیوس خواهد بود که گاهی تا مرز 30 درجه سیلیسیوس نیز می رسد.

ماه رمضان در دوحه قطر

قطر کشوری مسلمان است و برای سفر در ماه رمضان به این کشور باید شرایط آن را در نظر گرفت. در ماه رمضان مسلمان ها روزه می گیرند و به همین علت نیز بیشتر کافه ها و رستوران ها از صبح تا غروب آفتاب بسته خواهند بود. همین باعث می گردد تا گردشگران غیرمسلمان در این موقع از سال برای غذا خوردن در رستوران ها دچار مشکل شوند. البته بیشتر هتل ها برای این افراد مکانی خاص تعبیه نموده اند اما خوردن و آشامیدن به صورت آزاد و در ملاء عام ممنوع است.

هر روز به هنگام غروب آفتاب در ماه رمضان، خانواده ها در کنار یکدیگر جمع می شوند و افطار می نمایند و از هم نشینی در کنار یکدیگر لذت می برند. بیشتر هتل ها در شهر دوحه غذاهای ویژه ای را برای افطار ارائه می نمایند و این غذاها را در داخل چادرهایی درون باغ های اطراف هتل ارائه می دهند.

در ماه مبارک رمضان، ساعت بسیاری از فعالیت ها و کارها نیز تغییر می نماید. به عنوان مثال، بسیاری از فروشگاه ها پس از افطار و به هنگام شب فعالیت خود را شروع می نمایند. فعالیت ها ورزشی و گشت و گذار مردم در خیابان ها نیز بیشترا بعد از غروب آفتاب شروع می گردد. پس به هنگام سفر به دوحه در ماه رمضان، این شرایط را در نظر داشته باشید.

اعیاد در دوحه قطر

دو عید در بین مسلمانان دوحه قطر از اهمیت بالایی برخوردار است. عید فطر در سرانجام ماه رمضان جشن گرفته می گردد و معمولا یک تا سه روز ادامه دارد. در این عید، خانواده ها گردهم جمع می شوند و غذاهای خوشمزه ای را طبخ می نمایند و سرانجام ماه رمضان را جشن می گیرند. عید قربان نیز دیگر عید مهم در دوحه قطر است. این عید حدود دو ماه پس از عید فطر برگزار می گردد که در آن موقع بعضی از مسلمانان به حج می فرایند. به هنگام برگزاری عید فطر و قربان بیشتر فروشگاه ها تعطیل خواهند بود.

آخرهفته ها در دوحه قطر

آدینه و شنبه به عنوان آخرهفته در دوحه قطر در نظر گرفته می گردد و روز یکشنبه نیز شروع هفته است و همه به کارهای خود باز می گردند. در آخرهفته ها، ساکنین محلی به جاهای تفریحی دوحه همانند استخرها، کلاب ها و سواحل هجوم می برند. بسیاری از آن ها نیز عضویت کلاب ها یا هتل ها را خریداری می نمایند تا بتوانند آخرهفته ها را به همراه خانواده های خود در کنار استخرها و سواحل سپری نمایند. از همین رو بهتر است در میانه هفته از امکانات هتل و سواحل لذت ببرید و آخرهفته ها نیز به سراغ بازدید از دیگر جاذبه های دوحه و قطر بروید.

جام جهانی 2022 قطر

جام جهانی معمولا در تابستان برگزار می گردد اما به علت شرایط آب وهوایی قطر، جام جهانی 2022 به جای تابستان در زمستان برگزار خواهد شد تا هوا برای بازیکنان و بعلاوه تماشگران مناسب تر باشد. علاوه بر این، ورزشگاه های برگزارنماینده مسابقات همگی دارای تهویه هوا خواهند بود تا تماشای مسابقات لذت بخش تر باشد. جام جهانی 2022 قطر از تاریخ دوشنبه 30 آبان تا 27 آذر 1401 برگزار می گردد.

منبع: فوت و فن / tripsavvy

به "برترین زمان سفر به دوحه قطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین زمان سفر به دوحه قطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید